نصب مخازن تفکیک زباله خشک در قزوین

شنبه 14 شهریور 1394 ساعت 10:41
نصب مخازن تفکیک زباله خشک در قزوین
به زودی مخازن ویژه جمع‌آوری پسماند خشک در شهر قزوین جانمایی و نصب می‌شود.

به گزارش پسماند ایران؛ مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین گفت : روزانه 11 تن مواد خشک قابل بازیافت در شهر جمع‌آوری می‌شودکه از این میزان 53 درصد در مبدا و از طریق مراجعه به منازل دریافت شده است.
منتظری افزود : باز هم مقدار قابل توجهی از پسماندهای خشک و تر در محل تولید با یکدیگر مخلوط شده و به صورت روزانه درون یکی از مخازن مکانیزه نصب شده در سطح شهر تخلیه می‌‌شوند.
به گفته‌ی منتظری، پسماندهای مخلوط موجود در این مخازن به صورت روزانه از سوی ناوگان مکانیزاسیون خدمات شهری جمع‌آوری و به مجتمع محمدآباد منتقل می‌شود.
وی گفت: این طرح بعد از ارائه آموزش‌های لازم به کسبه و شهروندان ساکن و فراهم آوردن شرایط لازم، آزمایشی در مسیر مورد نظر به اجرا گذاشته می‌شود.
منتظری تصریح کرد: سعی شده مخازن مذکور با طراحی و رنگ‌های مشخص در کنار مخازن زباله قرار گیرند تا شهروندان بتوانند به راحتی پسماند خشک جداسازی شده را هر شب همزمان با زباله‌های تر از منزل خارج کنند.
وی خاطرنشان کرد: ایده‌آل آن است که زباله تا حد ممکن کم تولید شود و به دنبال آن زباله تولیدی با دقت در مبدا تفکیک شود و جداگانه و به موقع و منظم تحویل سیستم جمع‌آوری شود و بدون شک این مهم جز مشارکت همه جانبه شهروندان میسر نخواهد بود.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان