طرح همیار پسماند ‌در مدارس مقطع ابتدایی اراک اجرایی می‌شود‌

یکشنبه 15 شهریور 1394 ساعت 11:27
طرح همیار پسماند ‌در مدارس مقطع ابتدایی اراک اجرایی می‌شود‌

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری اراک گفت: از ابتدای مهرماه و با شروع به کار مدارس طرح همیار پسماند با آموزش‌های تفکیک از مبدا پسماندهای خانگی به دانش آموزان مقطع ابتدایی ارائه می‌شود.
به گزارش پسماند ایران، مجتبی خراجی صبح امروز در نشست مشترک مدیران آموزش و پرورش با مسئولان شهری اظهار داشت: با توجه به نزدیکی به ایام تحصیلات و آغاز کار مدارس شهرداری اراک براساس مسئولیت خود در حوزه مدیریت شهری سعی دارد که با فراهم‌کردن شرایط مطلوب اسباب رضایتمندی دانش‌آموزان و شهروندان محقق کند.
وی افزود: ارائه سرویس مدارس، آموزش رانندگان آن‌ها، انتخاب رانندگان دارای صلاحیت اخلاقی و مبادی آداب، خط کشی و ایمن سازی ترافیکی مقابل مدارس، آبیاری فضای سبز و اجرای عملیات روکش آسفالت در حیاط مدارس، زیباسازی و دیوارنگاری نمای مدارس به همراه اجرای تبلیغات محیطی و ارتباطات رسانه‌ای از جمله اقدامات مهمی است که سازمان شهرداری اراک با انجام برنامه‌ریزی صحیح بر روی آن‌ها به استقبال سال تحصیلی جدید می‌رود.
معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری اراک تصریح کرد: فراهم‌کردن بسترهای لازم و مناسب به‌منظور تعامل دوجانبه آموزش و پرورش و شهرداری اراک سبب می‌شود که با هم‌فکری هرچه بیش تر موانع شهری و آموزشی موجود در شهر برداشته شود.
خراجی با اشاره به فعالیت مدرسه ترافیک شهرداری اراک گفت: در راستای ارتقاء فرهنگ ترافیک، مدرسه ترافیک شهرداری اراک براساس گذشته در زمینه ارائه آموزش‌های لازم و برقراری پیوند تعاملی با آموزش همواره آمادگی خود را اعلام کرده و سعی دارد با ترویج فرهنگ صحیح ترافیک زمینه کاهش معضلات مختلف در این زمینه را ایجاد کند.
وی ادامه داد: به‌طور کلی مشارکت را می‌توان در سه موضوع مهم طبقه‌بندی کرد که مهم ترین و کارآمدترین آن مربوط به تفکر است و با بکار بستن راهکارهای ارائه شده به وسیله تفکر می‌توان سبب بهبود در کیفیت امور شد.
معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری خاطرنشان کرد: برگزاری نشست‌هایی مانند هم‌اندیشی‌های می‌تواند مسیر دستیابی به اهداف مورد نظر در حیطه مسئولیت‌های سازمانی را کاهش دهد.