کارخانه کمپوست در شهرستان شهرضا ایجاد شود

یکشنبه 15 شهریور 1394 ساعت 21:00
کارخانه کمپوست در شهرستان شهرضا ایجاد شود
در زمینه دفن پسماند از شهرستان‌های دیگر استان عقب مانده‌ایم.

 

فرماندار شهرضا گفت: کارخانه کمپوست نیاز شهرستان است باید با همراهی شهرستان‌های مبارکه، دهاقان، منظریه و گلشن این کارخانه احداث شود.
به گزارش پسماند ایران، محسن گلابی در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان با انتقاد از عدم انتقال میدان دام و میدان میوه به محل جدید، اظهار داشت: تا چه زمانی باید میدان دام و میدان میوه لاینحل بمانند و به مکان جدید منتقل نشوند.
وی افزود: چندین جلسه از کارگروه سلامت شهرستان به این دو مکان اختصاص داده شده اما نتیجه‌ای دربرنداشته است در شهرستان کم کاری شده است.
فرماندار شهرضا با بیان اینکه ناتوانی شهرداری در اجرای مصوبات سبب متضرر شدن مردم شده است، بیان کرد: اولویت نخست شهرداری باید انتقال میدان دام به محل جدید خود باشد و در این راستا منشوری تهیه و براساس آن دامداران عمل کنند. وی با اشاره به سایت زباله شهرضا، بیان کرد: بهترین روش دفن پسماند خانگی تفکیک زباله در مبدأ است باید موارد پلاستیکی، نان خشک و پسماند موادغذایی و میوه‌ها جداسازی شود.
گلابی با بیان اینکه دفن زباله سبب از بین رفتن زمین‌های منابع طبیعی می‌شود، تصریح کرد: در زمینه دفن پسماند از شهرستان‌های دیگر استان عقب مانده‌ایم.
وی با بیان اینکه کشتارگاه شهرضا باید به صنعتی تبدیل شود، افزود: بسته‌بندی گوشت در سراسر کشور انجام می‌شود، گوشت از جنوب وارد شهرضا و به شهرستان‌های دیگر ارسال می‌شود.
فرماندار شهرضا با بیان اینکه بخش خصوصی برای بسته‌بندی گوشت باید ورود پیدا کند، بیان کرد: کارخانه کمپوست نیاز شهرستان است باید با همراهی شهرستان‌های مبارکه، دهاقان، منظریه و گلشن این کارخانه احداث شود.

منبع : تسنیم