ميانگين قيمت خريد انرژي تجديدپذير 600 تومان است

قیمت فروش برق در کشورمان به ازای هر کیلووات ساعت 50 تومان است

 

معاون امور اقتصادی و برنامه ریزی وزیر نیرو گفت: برای تشویق سرمایه گذاران بخش خصوصی در حوزه در انرژی های تجدیدپذیر میانگین قیمت خرید انرژی تجدیدپذیر 600 تومان شد.
علیرضا دائمی در نشست خبری رئیس بنیاد جهانی انرژی در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود س: قرار است تا پایان برنامه ششم توسعه ظرفیت انرژی های تجدیدپذیر به 5000 مگاوات برسد اما دولت برای ساخت این نیروگاه ها نمی تواند اعتباری هزینه کند بنابراین بخش خصوصی باید در این زمینه فعال شود و دولت نقش تسهیل کننده خواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه قیمت فروش برق در کشورمان به ازای هر کیلووات ساعت 50 تومان است اما میانگین خرید تضمینی برق از نیروگاه های تجدیدپذیر بخش خصوصی 600 تومان است، ادامه داد: باید بخش غیر دولتی را برای سرمایه گذاری در این بخش توانمند کنیم و دولت برای دریافت تسهیلات مالی شرایط را فراهم کند.
دائمی تاکید کرد: برگزاری نمایشگاه بین المللی انرژی های نو و تجدیدپذیر در اواخر بهمن و اوایل دی ماه در حاشیه دهمین همایش مدیریت سبز در ایران فرصتی را برای تبادل تجارب و انتقال دانش فنی در زمینه انرژی های تجدیدپذیر فراهم می کند تا شرکت های داخلی از تجارب دیگر کشورها در این زمینه بهره ببرند.
وی تاکید کرد : قوانین بین المللی تا 20 سال آینده برای کشورهایی که از انرژی های فسیلی استفاده می کنند به گونه ای سخت خواهد شد که ایران نیز به همین دلیل مجبور به استفاده بیشتر از انرژی های تجدیدپذیر می شود و باید بهد این موضوع بیشتر توجه کنیم.
معاون امور اقتصادی و برنامه ریزی وزیر نیرو در زمینه استفاده از پسماند و زباله ها برای تولید انرژی گفت: از دو هفته پیش با همکاری شهرداری های کلان شهرها تولید انرژی از طریق زباله ها امکان پذیر شد که قرار است نیروگاه هایی در کلان شهرها برای تولید انرژی با همکاری بخش خصوصی احداث شود.