ابداع مخازن هوشمند پسماند خشک برای اولین بار در تهران

دوشنبه 16 شهریور 1394 ساعت 22:20
ابداع مخازن هوشمند پسماند خشک برای اولین بار در تهران
اقدام به استقرارمخازن 120 لیتری آبی رنگ ویژه پسماند خشک در مدارس منتخب

 

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند از ابداع مخازن هوشمند پسماند خشک و توزیع آن در مدارس منتخب در آستانه سال تحصیلی جدید خبر داد.
به گزارش سرویس «شهری» ایسنا، حسین جعفری، با اشاره به اهمیت همکاری شهروندان در پیشبرد اهداف مدیریت شهری گفت: اندیشه ابداع این مخازن توسط دانش آموزان دبیرستانی با توجه به مشاهده معضل پسماند و عدم رعایت تفکیک پسماند در مبداء توسط شهروندان بوجود آمده که در نهایت تفکر ابداع ابزار تشویقی در راستای جدا سازی پسماند خشک وترتوسط 4 دانش آموزنخبه دبیرستانی شکل گرفت.
وی با بیان اینکه این مخازن میتواند درسطح مدارس ضمن راهنمایی دانش آموزان به جداسازی پسماند؛ آنها را به اجرای بهینه این مهم تشویق کند خاطر نشان کرد: این سازمان با هماهنگی بعمل آمده با مدیران مدارس پایلوت در مناطق 4 و 7 و با توجه به نزدیک شدن به سال تحصیلی جدید اقدام به استقرارمخازن 120 لیتری آبی رنگ ویژه پسماند خشک در مدارس منتخب کرد.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند درخصوص وجه تمایز مخازن هوشمند نسبت مخازن عادی اظهارکرد: این مخازن در 4 نوع به همراه برچسب مصور جداگانه شامل کاغذو مقوا، فلز، پلاستیک و شیشه موجود بوده و مجهز به سیستم صوتی والکترونیکی می باشد؛ بطوریکه با باز شدن درب توسط کاربر راهنمایی های لازم را در خصوص نوع پسماند اختصاصی هر مخزن ارائه می‌دهد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان مدیریت پسماند، جعفری در انتها با تاکید بر لزوم تعامل گروههای دانش آموزی ودانشجویی با سازمان افزود: این سازمان در تمامی برنامه ها و فعالیتهای علمی و تجربی خود آماده جلب مشارکت علمی و تجربی دانش آموزان و دانشجویان بوده و همکاری این سازمان با آموزش و پرورش و پشتیبانی از دانش آموزان نخبه در ارائه این طرح پژوهشی نیز نمادی از این تعامل بسیار مفید می باشد.