تولید روزانه 250 تن زباله در قزوین

سه شنبه 17 شهریور 1394 ساعت 22:35
تولید روزانه 250 تن زباله در قزوین
شهروندان قزوینی روزانه بین 240 تا 250 تن زباله تولید می‌کنند

یک عضو شورای اسلامی شهر قزوین با بیان این‌که شهروندان قزوینی‌ روزانه بین 240 تا 250 تن زباله تولید می‌کنند، گفت: فرهنگ کاهش تولید زباله یکی از مهم‌ترین نیازهای امروز جامعه به‌شمار می‌آید و زباله‌ی کمتر، مساوی با جامعه‌ای سالم‌تر است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی قزوین،«رضا صدیقی» عصر دیروز(سه‌شنبه 17 شهریورماه) در جلسه‌ی شورای شهر با بیان این‌که زباله‌های تولید شده در دنیا از موانع مهم تأمین سلامت شهروندان به‌شمار می‌آید، افزود: زباله‌های صنعتی که حاصل فعالیت‌های شیمیایی است، ظروف یکبار مصرف و دیگر مواد غیر بازیافتی از مهم‌ترین مواردی هستند که سلامت محیط‌زیست و انسان‌ها را به خطر می‌اندازند.
وی خاطرنشان کرد: کشورهای پیشرفته دنیا سال‌هاست که سیاست کاهش تولید زباله را در دستور کار خود قرار دادند و ضمن همراه کردن مردم با این موضوع، مسئولان و متولیان نیز سازو کارها و برنامه‌های تدوین شده‌ای را در دستور کار خود قرار دادند.
این عضو شورا خاطرنشان کرد: شهروندان قزوینی روزانه بین 240 تا 250 تن زباله تولید می‌کنند و این حجم زباله در جایگاه دفن زباله محمدآباد نیاز به مهار و ساماندهی دارد که اگر بتوان به تولید کمتر از این میزان همت گماشت، محیط زیست کمتر به خطر می‌افتد و از سوی دیگر، از هزینه‌های جمع و تفکیک و دفن کاسته می‌شود.
صدیقی بازدید گروه‌های مردمی، مدیران دستگاه‌ها و واحدهای مختلف تولیدی و صنعتی، دانش آموزان، دانشجویان از سایت محمدآباد را گامی مهم برای تلاش آنان در راستای توجه بیشتر به کاهش زباله دانست.
منبع: خبرگزاری ایسنا