نمایشگاه دست سازه‌های بازیافتی در باغ گل‌ها

چهارشنبه 18 شهریور 1394 ساعت 11:26
نمایشگاه دست سازه‌های بازیافتی در باغ گل‌ها
ارتقای فرهنگ شهروندی در استفاده از زباله‌های دور ریختنی را از اهداف سازمان پسماند

 

از سوی سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج در حاشیه چهارمین نمایشگاه گل و گیاه، نمایشگاه دست سازه‌های بازیافتی در محل باغ گل‌های پارک شهید چمران برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از روابط عمومی شهرداری کرج، مسئول آموزش سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج اظهار داشت: از سوی این سازمان امسال در حاشیه چهارمین نمایشگاه گل و گیاه، نمایشگاه دست سازه‌های ساخته شده با مواد دور ریختنی و بازیافتی در محل باغ گل‌های پارک شهید چمران برپا شده است.
نوشین ثریا افزود: در این نمایشگاه از وسایل دور ریختنی، المان‌ها و نمادهای مختلفی ساخته شده که مورد توجه بازدیدکنندگان قرار گرفته است.
این مسئول، ارتقای فرهنگ شهروندی در استفاده از زباله‌های دور ریختنی را از اهداف سازمان پسماند برشمرد و عنوان کرد: بسیاری از زباله‌های دور ریختنی، قابل بازیافت و استفاده مجدد هستند.
ثریا خواستار توجه ویژه شهروندان به حفاظت از محیط زیست شد و ادامه داد: تولید بی‌رویه زباله برای محیط زیست خطرناک است که در این راستا باید مصرف گرایی بین شهروندان کاهش یابد.
مسئول آموزش سازمان پسماند شهرداری کرج در پایان یادآور شد: برخی از مواد دور ریختنی و زباله‌ها متناسب با نوع و کیفیت آن، بیش از 100 سال در چرخه طبیعت باقی می‌مانند که برای محیط زیست بسیار خطرناک است.