شهرداری روزانه 40 میلیون تومان صرف جمع‌آوری و دفع زباله می‌کند

پنجشنبه 19 شهریور 1394 ساعت 17:15
شهرداری روزانه 40 میلیون تومان صرف جمع‌آوری و دفع زباله می‌کند
سرانه 750 کیلوگرمی زباله در شهر اردبیل بالاتر از نرم جهانی و میانگین کشوری 
 

شهردار اردبیل گفت: شهرداری اردبیل روزانه 40 میلیون تومان صرفا صرف جمع‌آوری زباله به شکل روزانه می‌کند که این رقم سنگینی محسوب می‌شود. 

 حمید لطف‌اللهیان صبح امروز در بازدید از ایستگاه جمع‌آوری موقت زباله ضرورت بکارگیری شیوه‌های جدید و نو را در سیستم زباله اردبیل بسیار ضروری اعلام کرد.
وی گفت: معاونت خدمات شهری و مدیریت سازمان پسماند شهرداری اردبیل باید با انجام مطالعات بیشتر و بکارگیری شیوه‌های نوین و جدید بر اساس فناوری‌های نوین دنیا به منظور هر چه بهتر کردن دفع زباله‌های شهری اقدام کنند.
شهردار اردبیل در بازدید از بخش‌های مختلف ایستگاه جمع‌آوری زباله شهر اردبیل با بررسی چگونگی روند کار و گفت‌وگو با متولیان بخش‌هایی نظیر باسکول، اتاق اپراتور، سکوی تخلیه زباله، محل دپوی موقت زباله، توجه جدی به امر زیرسازی بخش تخلیه و دپوی زباله در این ایستگاه را خواستار شد.
لطف‌اللهیان با بیان اینکه سرانه 750 کیلوگرمی زباله در شهر اردبیل بالاتر از نرم جهانی و میانگین کشوری است، عنوان کرد: می‌توانیم با تصمیمات مناسب و جلوگیری از سیستم جمع‌آوری زباله از ظرفیت آموزش شهروندی با هدف کاهش سرانه تولید زباله و در باب مدیریت بهتر پسماند که مراحل سه‌گانه تولید، تفکیک و در نهایت دفع زباله را شامل می‌شود.
این مسئول هزینه 40 میلیون تومانی را به منظور جمع‌آوری و دفع زباله به شکل روزانه یادآور شد و افزود: شهرداری اردبیل روزانه به طور متوسط 350 تن زباله تولید شده را جمع‌آوری و دفع می‌کند.
شهردار اردبیل از بالا بودن این رقم نسبت به جمعیت شهر سخن گفت و تصریح کرد: آموزش چه در بخش در تولید و چه در بخش تفکیک ضروری بوده و باید بیشتر از گذشته مورد توجه قرار گیرد.
لطف‌اللهیان همچنین از خرید کلیه تجهیزات و دستگاه‌های تولید برق از زباله توسط شرکت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی خبر داد و یادآور شد: این تجهیزات به اردبیل انتقال داده شده است و متولیان شرکت‌های خصوصی طرف قرارداد در تلاش هستند در اسرع وقت نسبت به رفع موانع پیش‌رو اقدام کنند و کارخانه تولید زباله از برق احداث شود.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ایستگاه موقت زباله شهر اردبیل زباله‌های شهری از کامیون‌های کوچک تخلیه شده و به داخل وسایط نقلیه بزرگ‌تر بارگیری و سپس به محل دائمی دفع زباله حمل می‌شوند.