فروشندگان ضایعات وضعیت پسماند آزادشهر را نابسمانان کرده‌اند

پنجشنبه 19 شهریور 1394 ساعت 17:37
فروشندگان ضایعات وضعیت پسماند آزادشهر را نابسمانان کرده‌اند
فروشندگان ضایعات وضعیت پسماند آزادشهر را نابسمانان کرده اند.

به گزارش پسماند ایران، ابراهیم فدایی، عصر پنجشنبه، در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان آزادشهر، گفت: متاسفانه با اینکه زباله ها در پلاستیک گذاشته می شود، ولی افرادی برای جمع آوری زباله های قابل بازیافت آنها را پاره کرده که وضعیت نابسامانی در سطح به وجود می آید، به همین منظور کارگروه پسماند در شهرستان تشکیل خواهد شد.
وی گفت: هدف این کارگروه آموزش خانواده ها در جمع آوری به تفکیک زباله است تا زباله ها ساماندهی شود و کسانی که در فروش ضایعات هستند باعث ایجاد وضعیت نامطلوب در شهرستان نشوند، با این کار به نوعی نیز اشتغالزایی خواهد شد.
فدایی افزود: برنامه دیگر اطلاع رسانی خدمات جامع سلامت میانسالان است، حدود ۳۷ هزار نفر در شهرستان آزادشهر میانسال است که به منظور ارتقاء سلامت عمومی آنان برنامه هایی اجرا خواهد شد.
وی ادامه داد: از آبان ماه ارزیابی این افراد در سلامت روان، سلامت جسم، پیشگیری و تشخیص و درمان بیماری های غیرعفونی و غیره در دستور کار قرار خواهد گرفت و به آنان آموزش های لازم برای پیشگیری از این نوع بیماریها داده خواهد شد.
فدایی گفت: با توجه به اینکه روسا و معاونین بیشتر ادارات جزو میانسالان هستند این ارزیابی از ادارات شروع و تعمیم به دیگر افراد جامعه شهرستان آزادشهر داده خواهد شد.
وی افزود: از دیگر برنامه های ما فرهنگ سازی و کنترل مواد غذایی آسیب رسان به سلامت جامعه است که این کالاها مانند انواع سوسی، کالباس، مواد لبنی پرچرب و غیره به صورت بنر اطلاع رسانی خواهد شد تا افراد تا حدامکان از این نوع مواد غذایی استفاده نکنند.

منیع : خبرگزاری مهر