جمع آوري بيش از دو تن زباله از آبشار پونه زار فريدونشهر

آبشار پونه زار فریدونشهر با مشارکت اعضا ء سازمان مردم نهاد رفتگران طبیعت پاکسازی شد.

به گزارش پسماند ایران ، مدیر گروه سازمان مردم نهاد رفتگران طبیعت کشور شعبه استان گفت : بیش از 55 نفر از اعضای گروه سازمان مردم نهاد رفتگران طبیعت کشور ، 50 نفر از اعضای انجمن دستداران طبیعت شهرستان فریدونشهر و گروه کوهنوردی شاهانکوه فریدونشهر در این برنامه شرکت کردند.
زهره نادریان با اشاره به اینکه این برنامه شصت و ششمین برنامه استانی این گروه در فریدونشهر است افزود: امروز بیش از دو تن زباله خشک و بازیافت از سطح 10 هکتار از زمین های اطراف آبشار پونه زار فریدونشهر جمع آوری شد
وی با اشاره به اینکه بیشتر گردشگران روزهای تعطیل و جمعه را برای مشاهده و استفاده از فضای دل انگیز این آبشار انتخاب می کنند، افزود: یکی از دلایل انتخاب روز جمعه برای پاکسازی زمین های اطراف آبشار پونه زار فریدونشهر جلب مشارکت های مردمی و فرهنگ سازی برای حفظ محیط زیست بود.
آبشار پونه زار ششمین آبشار مرتفع ایران است که در فاصله? 25 کیلومتری غرب فریدون شهر قرار دارد و از ارتفاعات زاگرس مرکزی سرچشمه می گیرد.
ارتفاع آبشار حدود 30 متر است که به دلیل رویش پونه در آبراهه های آن به آبشار پونه زار معروف است. فریدونشهر در 180 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.

منبع : خبرگزاری صداوسیما