بکارگیری شیوه های مدرن در سیستم جمع آوری زباله شهر اردبیل ضرورت دارد

یکشنبه 22 شهریور 1394 ساعت 12:12
بکارگیری شیوه های مدرن در سیستم جمع آوری زباله شهر اردبیل ضرورت دارد

به گزارش پسماند ایران از روابط عمومی شهرداری اردبیل ، حمید لطف اللهیان روز شنبه در بازدید از ایستگاه موقت جمع آوری زباله اردبیل گفت: معاونت خدمات شهری و مدیریت سازمان پسماند شهرداری اردبیل باید با مطالعات بیشتر و به کار گرفتن شیوه های نو بر اساس فناوری های روز دنیا نسبت به بهینه کردن سیستم جمع آوری و دفن زباله های شهر اردبیل اقدام کنند. وی در بازدید از بخش های مختلف ایستگاه جمع آوری زباله شهر اردبیل با بررسی چگونگی کار خواستار توجه به زیرسازی بخش تخلیه و دپوی زباله در این ایستگاه شد.

لطف اللهیان با بیان سرانه 750 کیلوگرمی تولید زباله در شهر اردبیل این رقم را بالاتر از نرم جهانی و میانگین سرانه تولید زباله در کشور دانست و افزود: با الگوگیری از سیستم جمع آوری زباله در شهرهای پیشرو در این عرصه می توان از ظرفیت مقوله آموزش شهروندی نیز برای کاهش سرانه تولید زباله و در باب مدیریت بهینه پسماند که مراحل سه گانه تولید ، تفکیک و دفن زباله را شامل می شود استفاده کرد. شهردار اردبیل همچنین به صرف حدود 400 میلیون ریالی شهرداری با هدف جمع آوری و دفن زباله در هر روز اشاره کرد و گفت: شهرداری اردبیل روزانه به طور متوسط 350 تن زباله تولید شده در این شهر را جمع آوری و دفن می کند و با توجه به بالا بودن این رقم نسبت به جمعیت شهر ضرورت دارد امور مربوط به آموزش چه در بخش تولید و چه در بخش انتقال و دفن زباله بیش از گذشته جدی گرفته شود.

وی همچنین از خرید تجهیزات و دستگاه های تولید برق از زباله توسط شرکت سرمایه گذار بخش خصوصی خبر داد و افزود: این دستگاه ها و تجهیزات خریداری شده به اردبیل انتقال یافته و متولیان شرکت خصوصی طرف قرارداد با شهرداری اردبیل نیز تلاش می کنند در اسرع وقت و پس از رفع برخی موانع پیش رو نسبت به راه اندازی اولین کارخانه تولید برق از زباله های شهری در اردبیل اقدام کنند. شهر اردبیل بیش از 500 هزار نفر جمعیت دارد