مدیریت و دفع پسماندها در قم با استفاده از فناوری های نوین بهبود یابد

سه شنبه 24 شهریور 1394 ساعت 17:14
مدیریت و دفع پسماندها در قم با استفاده از فناوری های نوین بهبود یابد
ضرورت بی خطرسازی و مدیریت پسماندها و فاضلاب های عفونی و بیمارستانی

 

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: وضعیت مدیریت و دفع پسماندها در استان از نظر زیست محیطی و بهداشتی به هیچ عنوان مناسب نیست و این روند باید هرچه سریعتر با استفاده از روشها و فناوری های نوین بهبود یابد.
به گزارش روز پسماند ایران از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم، سید رحمان دانیالی در دیدار با رییس دانشگاه علوم پزشکی قم، با اشاره به برخی مشکلات و چالش های زیست محیطی در استان قم، وظایف و تکالیف نهادها و دستگاه های اجرایی مرتبط با مدیریت پسماند در استان قم را مورد توجه قرار داد.
وی با اشاره به اهداف مشترک با دانشگاه علوم پزشکی درتامین سلامت عمومی جامعه افزود: قطعا بی توجهی و غفلت از آلودگی ها و معضلات زیست محیطی در ابعاد مختلف، بهداشت و سلامت مردم و جامعه را با مخاطره جدی مواجه کرده و بیمای های خطرناک را گسترش می دهد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم بر ضرورت بی خطرسازی و مدیریت پسماندها و فاضلاب های عفونی و بیمارستانی تاکید کرد و گفت: این مساله باید با جدیت از سوی دانشگاه علوم پزشکی پیگیری شود و امیدواریم هرچه سریعتر با تامین امکانات و تجهیزات مناسب در همه بیمارستانها و مراکز درمانی به سطح مطلوبی از مدیریت پسماندهای بیمارستانی دست یابیم.
رییس دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در این دیدار با اشاره به اهداف و برنامه های مشترک و وجود ظرفیت های گسترده برای همکاری و هماهنگی با اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: امروز باید هرچه بیشتر مردم و مسوولان را نسبت به مخاطرات زیست محیطی آگاه و آشنا کرده و با ایجاد حساسیت عمومی در جامعه، در جهت حفظ و حراست از محیط زیست گام برداریم.
ابوالفضل ایرانی خواه، از برنامه ریزی گسترده دانشگاه علوم پزشکی قم برای مدیریت و دفع اصولی پسماندها و فاضلاب های بیمارستانی خبر داد و افزود: روند بی خطرسازی و مدیریت پسماندهای عفونی در مراکز درمانی استان باید بررسی و تکمیل شود و کمبودها و نقایص موجود را برطرف کنیم.
وی در پایان بر انجام پروژه های پژوهشی و تحقیقاتی مشترک و برگزاری جلسات منظم و مستمر به منظور دستیابی به اهداف زیست محیطی در استان قم تاکید کرد و گفت: مقابله با واحدهای آلاینده و آلودگی های زیست محیطی در جهت تامین سلامت عمومی جامعه باید به صورت منسجم و با حضور موثر همه مردم و مسوولان و هماهنگی دستگاههای اجرایی انجام شود.