آیا امروز گره مدیریت پسماند زنجان باز می‌شود؟

سه شنبه 24 شهریور 1394 ساعت 18:00
آیا امروز گره مدیریت پسماند زنجان باز می‌شود؟
تعیین تکلیف نهایی مدیریت پسماند شهر زنجان را منوط به نظر جلسه امروز شورای عالی سرمایه‌گذاری شهرداری دانست.

غلامحسن احمدی معاون خدمات شهری شهرداری زنجان اظهارکرد: موضوع مدیریت پسماند شهر زنجان در چند سال گذشته به دفعات مطرح شده ولی سرانجامی نداشت، تا اینکه در چند ماه اخیر با انجام فراخوان شرکتی خواستار حضور در این حوزه شد و همه کارهای اولیه برای فعالیت این شرکت انجام شده است.
وی تصریح‌کرد: یک نکته در رابطه با عقد قرارداد با شرکت مذکور جهت سپردن مدیریت پسماند زنجان از ابتدای کار تا مرحله بازیافت باقی مانده است که مربوط به تضمین‌های مورد نظر است که شرکت درخواست‌هایی عنوان کرده که امروز در جلسه‌ای به این موضوع رسیدگی خواهد شد و در صورت نرسیدن به نتیجه باید عنوان کنیم که بار دیگر به سر خط بازخواهیم گشت.
این مسئول با بیان اینکه روزانه حدود 350 تن زباله در شهر زنجان تولید می‌شود، افزود: برای بازیافت زباله‌های تولیدی در اولین گام باید اقدام به تفکیک آن از مبدا کرد و پس از آن موضوع بازیافت مطرح می‌شود که برای رسیدن به این هدف، امیدواریم بتوانیم با توافقات صورت گرفته کار را به بخش خصوصی بسپاریم.
احمدی با بیان اینکه باید تلاش شود تولید زباله کاهش یافته و در منازل عمل تفکیک انجام شود، خاطرنشان‌کرد: البته تفکیک زباله در شرایطی قابل مطرح است که کارخانه بازیافت داشته باشیم و در این شرایط قطعا می‌توانیم سودآوری خوبی را عاید شهر کرده و همچنین در نگهداری محیط‌زیست سهیم باشیم.
وی در ادامه با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته زباله تولیدشده شهروندان زنجانی در منطقه مهترچایی دفن می‌شد، گفت: چندین سال است که در این منطقه با مشکل معارض زمین مواجه بودیم که با تلاش‌های انجام شده مشکل برطرف و دیگر نگرانی در این رابطه نداریم.

منبع : ایسنا