آغاز جمع‌آوری و بازیافت پسماندهای خشک در نطنز

چهارشنبه 25 شهریور 1394 ساعت 11:06
آغاز جمع‌آوری و بازیافت پسماندهای خشک در نطنز
 روزانه بیش از 20 تن زباله خشک و تر در شهر نطنز جمع‌آوری می‌شود

 

شهردار نطنز گفت: جمع‌آوری پسماندهای خشک از مبدأ در تمام محلات شهر انجام می‌شود که زمان مراجعه پیمانکار به درب منازل، با نصب بنر و توزیع بروشورهای مربوطه اطلاع‌رسانی می‌شود.
به گزارش پسماند ایران ، سید محسن تجویدی اظهار داشت: طرح جمع‌آوری و بازیافت پسماندهای خشک از مبدأ توسط شهرداری نطنز و با مشارکت بخش خصوصی هفته آینده آغاز می‌شود.
وی افزود: در مسیر اجرای این طرح شرکت پیمانکار با مراجعه به درب منازل شهروندان و توزیع بروشور جهت تفکیک پسماندهای خشک و تر، اقدام به جمع‌آوری آن‌ها خواهد نمود.
شهردار نطنز با اشاره به اینکه روزانه بیش از 20 تن زباله خشک و تر در شهر نطنز جمع‌آوری می‌شود، خاطر نشان کرد: طرح تفکیک از مبدأ با هدف حفظ چرخه محیط‌زیست، کاهش هزینه‌های جمع‌آوری، بهبود دفع و دفن زباله‌ها، رفع معضلات پسماندها و افزایش بهداشت صورت می‌گیرد.
تجویدی آموزش خانواده‌ها به‌منظور جداسازی زباله‌های خشک و تر را مهم دانست و افزود: شهروندان پس از دریافت کیسه‌های زباله به‌صورت رایگان، تفکیک و جداسازی پسماندهای خشک و تر، پسماندهای خشک را در روزهای مشخص‌ شده به مأمورین جمع‌آوری تحویل نمایند و بدیهی است که پسماندهای تر توسط نیروهای خدمات شهری شهرداری نطنز طبق روال گذشته جمع‌آوری خواهد شد.
وی در خصوص جمع‌آوری پسماندهای خشک در تمام محلات شهر نطنز تأکید کرد: جمع‌آوری پسماندهای خشک از مبدأ در تمام محلات شهر انجام می‌شود که زمان مراجعه پیمانکار به درب منازل، با نصب بنر و توزیع بروشورهای مربوطه اطلاع‌رسانی می‌شود.
شهردار نطنز در پایان افزود: از تمامی شهروندان گران‌قدر درخواست می‌کنیم همکاری کامل را جهت هرچه بهتر اجرا شدن طرح داشته باشند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف توسط پیمانکار و یا وجود مشکل در این حوزه، مراتب را از طریق سامانه پیامک 30001380 و یا تماس با شماره 137 به شهرداری اطلاع دهند.