بی خطر سازی پسماندهای عفونی تا پایان سال در تمامی بیمارستانهای قم انجام می شود

چهارشنبه 25 شهریور 1394 ساعت 11:14
بی خطر سازی پسماندهای عفونی تا پایان سال در تمامی بیمارستانهای قم انجام می شود
 در 60 درصد بیمارستانهای استان به صورت اتوکلاو انجام می شود

 

معاون امور عمرانی استانداری قم گفت: بی خطر سازی پسماندهای عفونی تا پایان امسال در تمامی بیمارستانهای استان انجام می شود.
به گزارش روز چهارشنبه پسماند ایران از روابط عمومی استانداری قم، جواد دلاوری در جلسه کارگروه مدیریت پسماند استان قم، بر ضرورت بی خطر سازی پسماندهای عفونی در بیمارستانهای استان تأکید کرد و افزود: در حال حاضر موضوع بی خطر سازی زباله های عفونی در 60 درصد بیمارستانهای استان به صورت اتوکلاو انجام می شود که امیدواریم با همت مسوولان دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستانها این امر مهم تا پایان سال جاری در تمامی 10 بیمارستان استان انجام شود.
رییس کارگروه مدیریت پسماند استان قم در ادامه با اشاره به تولید روزانه 670 تن زباله در شهر قم اظهار داشت: اگر با برنامه ریزی و اقدامات فوری بتوانیم از این انبوه زباله در تولید برق و ورمی کمپوست استفاده کنیم این پسماندها به عنوان سرمایه ای ارزشمند و گرانبها برای استان خواهد بود و اگر این مهم محقق نشود زباله ها و پسماندها؛ محیط زیست، منابع طبیعی و بهداشت و سلامت شهروندان را به خطر خواهد انداخت.
دلاوری افزود: در همین راستا کارخانه تفکیک زباله در مقصد در جوار سایت زباله البرز با سرمایه گذاری بخش خصوصی در حال احداث است و مدیریت استان، وزارت کشور و محیط زیست از این سرمایه گذار حمایت می کند تا هر چه سریعتر این کارخانه به بهره برداری برسد.
وی در پایان در خصوص جمع آوری و دفن اصولی و بهداشتی زباله ها در شهرها و روستاهای تابعه استان گفت: با تشکیل کارگروه مدیریت پسماند شهرستان، ساماندهی جمع آوری و دفن اصولی پسماند شهرها و روستاهای استان در آن کارگروه تصمیم گیری خواهد شد. یریت زمان سفر و بازگشت با خاطره ای خوش به شهرهای خود بازگردند.