سرانه تولید زباله در چالوس از ۴۰۰ به ۷۰۰ گرم رسیده است

پنجشنبه 26 شهریور 1394 ساعت 16:27
سرانه تولید زباله در چالوس از ۴۰۰ به ۷۰۰ گرم رسیده است
با توجه به رشد جمعیت و نیز گردشگرپذیر بودن منطقه، سرانه زباله از ۴۰۰ گرم به ۷۰۰ گرم افزایش یافته است.

 

رئیس اداره محیط زیست چالوس با بیان اینکه مسأله زباله مشکل همه شهرهای شمالی است، گفت: با توجه به رشد جمعیت و نیز گردشگرپذیر بودن منطقه، سرانه زباله از ۴۰۰ گرم به ۷۰۰ گرم افزایش یافته است.
به گزارش پسماند ایران به نقل از چالوس آنلاین، ابوالقاسم محمدپور در جلسه بررسی مشکلات روستای سینوا در مسجد این روستا با بیان اینکه مسأله زباله مشکل همه شهرهای شمالی است، اظهار کرد: با توجه به رشد جمعیت و نیز گردشگرپذیر بودن منطقه، سرانه زباله از ۴۰۰ گرم به ۷۰۰ گرم افزایش یافته است.
وی افزود: دولت با توجه به حساسیت مسأله قانون مدیریت پسماند را تصویب کرده است و در نتیجه کارگروه‌هایی نیز تشکیل شده است.
رئیس اداره محیط زیست چالوس با اشاره به اینکه مسئولیت جمع‌آوری و امحاء زباله در شهر بر عهده شهرداری و در روستا بر عهده دهیاری است تصریح کرد: زباله شهرستان جمع‌آوری و منتقل می‌شود، اما در بخش بازیافت و دفع زباله مشکل وجود دارد و اعتبارات شهرستانی نیز پاسخگوی حل این مشکل نیست. محیط زیست
این مسئول با تأکید بر اینکه برای حل مشکل زباله در استان مازندران ۵ نیروگاه زباله‌سوز طراحی شده است، خاطرنشان کرد: یکی از این نیروگاه‌ها در نوشهر تأسیس می‌شود، البته قرار بود سال گذشته به بهره‌برداری برسد که متأسفانه به خاطر مشکل اعتبارات این امر محقق نشد.
عضو شورای اداری شهرستان چالوس با اشاره به اینکه عمر محل دفع زباله از ۲۰ سال بیشتر است، گفت: همین باعث تولید گاز از زباله‌ها و ایجاد حریق می‌شود، راهکارهایی هم برای آن در نظر گرفته شده است، اما نیاز به اعتبارات استانی دارد. محمدپور با بیان اینکه هم از نظر محیط زیست و هم منابع طبیعی محل دفع زباله موجود موقتی است، تأکید کرد: با بازیافت درست زباله حجم آن به حداقل می‌رسد و در نتیجه آسیب به محیط زیست کاهش می‌یابد و این باید در شهرها و روستاهای ما فرهنگ‌سازی شود.
وی به مشکل رودخانه چالوس اشاره کرد و یادآور شد: آب این رودخانه صبح‌ها گل‌آلود است، اما عصرها زلال می‌شود که نشان از آلودگی غیرمجاز دارد و باید منشأ آن مشخص شود.
رئیس اداره محیط زیست چالوس بیان کرد: در حال حاضر دو کارخانه شن و ماسه در منطقه به علت آلودگی‌های ایجاد دشده یا تعطیل شده یا در حال تعطیلی است، دو کارخانه دیگر هم وجود دارد که در آینده نزدیک مشکل آنها نیز حل می‌شود.
این مسئول در پایان به تخلفات برخی کارخانه‌های شن و ماسه اشاره کرد و گفت: با وجود حوضچه‌های پسماند، همچنان در بعضی موارد تخلفاتی صورت می‌گیرد که در صورت مشاهده با آنها برخورد می‌شود.