احداث نخستین شهرک بازیافت کشور در سمنان از سر گرفته شد

یکشنبه 29 شهریور 1394 ساعت 05:35
احداث نخستین شهرک بازیافت کشور در سمنان از سر گرفته شد
احداث این شهرک به‌عنوان یکی از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان پسماند شهرداری سمنان برای تفکیک زباله از مبدأ
 

مدیرعامل سازمان پسماندها و تبدیل مواد شهری شهرداری سمنان از آغاز اجرای فاز نخست شهرک بازیافت شهر سمنان به‌عنوان نخستین شهرک بازیافت کشور خبر داد.
به گزارش پسماند ايران، حمیدرضا پیوندی  در نشست شورای معاونان مدیریت شهری سمنان در دفتر شهردار سمنان اظهار داشت: احداث این شهرک به‌عنوان یکی از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان پسماند شهرداری سمنان برای تفکیک زباله از مبدأ در دست اقدام است.
وی با اشاره به اینکه شهرک پسماند در راستای برنامه‌ریزی بلندمدت در شهر سمنان اجرایی می‌شود بیان کرد: پیگیری زمین شهرک بازیافت از سال 92 توسط سازمان مدیریت پسماندها و تبدیل مواد شهری شهرداری سمنان آغاز شد.
مدیرعامل سازمان پسماندها و تبدیل مواد شهری شهرداری سمنان با اشاره به اینکه اجرای این طرح مصوب و عملیات اجرایی آن در سال 93 آغازشده است از آغاز فاز نخست آن پس از وقفه‌ای کوتاه از ابتدای شهریورماه امسال خبر داد و گفت: زیرساخت‌های اساسی این شهرک تاکنون اجرایی شده است.
پیوندی از ایجاد راه‌های دسترسی، ایجاد برخی زیرساخت‌های مهم مانند انشعابات آب و برق و گاز و جدول‌کشی‌های موردنیاز به‌عنوان بخشی از اقدامات انجام‌شده در این راستا نام برد.
وی با اشاره به اینکه جمع‌آوری و ساماندهی ضایعاتی فروشان سطح شهر به‌عنوان یکی از مهم‌ترین اهداف احداث این شهرک بازیافت است از شناسایی بیش از 50 انبار ضایعاتی و عوامل جمع‌آوری پسماندها در شهر سمنان خبر داد و تصریح کرد: با ایجاد این شهرک، فعالیت‌های اقتصادی در این بخش ساماندهی خواهد شد.
مدیرعامل سازمان پسماندها و تبدیل مواد شهری شهرداری سمنان بیان کرد: با ایجاد این شهرک علاوه بر کاهش مشکلات زیست‌محیطی و ارتقای سطح بهداشت شهر سمنان، موضوع اقتصاد در پسماندها به‌عنوان بخشی از سرمایه‌های ملی احیاشده و اشتغال پایدار نیز در این بخش ایجاد خواهد شد.
پیوندی بیان کرد: شهر سمنان به‌عنوان یکی از هزار شهر سالم در جهان از سوی سازمان ملل شناخته‌شده است و این طرح نیز گامی مهم در جهت ارتقای سلامت شهری است.


منبع :خبرگزاري تسنيم