تدوین پیش نویس شیوه نامه جمع آوری و دفع پسماندهای آزمایشگاهی

یکشنبه 29 شهریور 1394 ساعت 23:04
تدوین پیش نویس شیوه نامه جمع آوری و دفع پسماندهای آزمایشگاهی

پیش نویس شیوه نامه جمع آوری، انتقال و دفع پسماندهای آزمایشگاهی در دانشگاه تربیت مدرس بررسی شد.

به گزارش پسماند ایران؛ در جلسه شورای ایمنی، بهداشت و محیط زیست دانشگاه که هفتم شهریورماه با حضور دکتر فتح اللهی معاون پژوهش و فناوری، دکتر محمدیان مدیر پژوهشی و امور آزمایشگاهها و سایر اعضاء شورا برگزار شد، ضمن بررسی پیش نویس شیوه نامه جمع آوری، انتقال و دفع پسماندهای آزمایشگاهی، بررسی ایمنی ساختمان های دانشگاه به ویژه خوابگاههای دانشجویی به کمیته ایمنی دانشکده مهندسی عمران سپرده شد.
در دومین جلسه شورای ایمنی، بهداشت و محیط زیست دانشگاه، مقرر شد متن شیوه نامه جمع آوری، انتقال و دفع پسماندهای آزمایشگاهی مجددا برای همه اعضای شورای ایمنی ارسال شود و پس از انعکاس تمامی پیشنهادها در متن، شیوه نامه در جلسه آینده مصوب گردد.
در پایان این جلسه مقرر شد پس از تصویب نهایی شیوه نامه، بخش های اجرایی شیوه نامه به تفکیک مسئولیت برای معاونت ها، دانشکده ها و یا افراد ارسال شود. همچنین مسئولیت افراد مرتبط از متن شیوه نامه استخراج و با هماهنگی مدیریت امور اداری این مسئولیت ها در شرح وظایف افراد درج شود.
همچنین در جلسه شیوه نامه اجرایی مدیریت پسماند دانشگاه پس از اصلاحات لازم و اجرای مصوبات و فراهم شدن شرایط مورد نیاز، بطور همزمان با همکاری تمامی دانشکده ها اجرایی می شود.
در این جلسه درخواست شورای صنفی دانشجویان مبنی بر بررسی ایمنی ساختمان های دانشگاه به ویژه خوابگاههای دانشجویی مطرح، و مقرر شد کمیته ایمنی دانشکده مهندسی عمران اقدامات لازم را اجرا و به معاونت پژوهشی دانشگاه گزارش دهد.

 

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان