پاک‌سازی 3 کیلومتر از مسیر جنگلی دوهزار تنکابن از زباله

سه شنبه 31 شهریور 1394 ساعت 17:17
پاک‌سازی 3 کیلومتر از مسیر جنگلی دوهزار تنکابن از زباله
در این همایش 20 وانت زباله ‌و پسماند قابل بازیافت مانند پلاستیک، شیشه و ظروف فلزی جمع‌آوری شد

 

مسئول کمیته پسماند شورای اسلامی شهر تنکابن از پاک‌سازی سه کیلومتر از مسیر جنگلی و کوهستانی منطقه دوهزار این شهرستان توسط جمعیت‌های دوست‌دار محیط‌زیست از زباله و نخاله خبر داد.
علیرضا فلاحتکار  گفت: سه کیلومتر از مسیر جنگلی و کوهستانی منطقه دوهزار این شهرستان توسط جمعیت‌های دوست‌دار محیط‌زیست از زباله و نخاله پاک‌سازی شد.
وی افزود: این حرکت با مشارکت جمعیت‌های حامی محیط‌زیست در شهرستان از جمله گروه‌های کوهنوردی و هیئت کوهنوردی، اداره منابع طبیعی، محیط‌زیست و شهرداری و با برنامه‌ریزی واحد مدیریت پسماند شهرداری تنکابن و جمعی از دوست‌داران طبیعت انجام شد.
مسئول کمیته پسماند شورای اسلامی شهر تنکابن ادامه داد: در این همایش 20 وانت زباله ‌و پسماند قابل بازیافت مانند پلاستیک، شیشه و ظروف فلزی جمع‌آوری شده و برای بازیافت به مرکز ویژه مدیریت پسماند و ساماندهی انتقال یافت.
این مسئول با اعلام اینکه شهرام لاسمی بازیگر نقش قل‌قلی و مهران احمدی هنرمند سینما و تلویزیون هم در مراسم پاک‌سازی طبیعت مشارکت فعال داشتند، تأکید کرد: سطح همکاری مردم شهر و شهرستان برای پاک‌سازی محیط بسیار مطلوب است و با توجه به این رویکرد عمومی در تنکابن توانستیم طرح پایلوت، اجرای طرح جامع مدیریت پسماند و تفکیک زباله از مبدا را در تمام مناطق شهری به اجرا در بیاوریم.
فلاحتکار خاطرنشان کرد: از شهروندان دعوت می‌کنیم برای آینده بهتر خود و فرزندان در برنامه‌های زیست‌محیطی مشارکت کنند زیرا امروز روز جهانی بدون خودرو است و با تشکیل یک کمپین مجازی و موقت از عصر گذشته توانستیم بیش از 200 نفر شهروندان از جمله شهردار و اعضای شورای شهر را برای پیاده رفتن به محل کار تشویق کنیم.
وی در پایان گفت: این حرکت زیبا بوده و از سال آینده این برنامه توسط شورای شهر، شهرداری و جمعیت‌های دوست‌دار محیط‌زیست به‌صورت گسترده برگزار می‌شود.