اتلاف سگ ها به روش جدید

چهارشنبه 01 مهر 1394 ساعت 00:25
اتلاف سگ ها به روش جدید
شهرداری قزوین می گوید که اتلاف سگ های ولگردبا اسلحه از سطح شهر مدت زمانی ست که متوقف شده است.

به گزارش صدای قزوین، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین این را در واکنش به شنیده شدن صدای تیراندازی در برخی از مناطق شهر گفته است.
پیش از این، شهرداری قزوین برای اتلاف سگ های ولگرد، شبانه آنها را با استفاده از اسلحه از بین می برد. اما این روش سال هاست که منسوخ شده و در کمتر شهری از آن استفاده می شود.
مجتبی منتظری نیز به سنتی بودن این روش اذعان می کند و می گوید که « صدای تیراندازی های شبانه در خیابان مینودر و محله های راه آهن هیچ ارتباطی به جمع آوری سگ های ولگرد توسط این سازمان ندارد»؛ چرا که این کار «برای چند ماهی ست که متوقف شده است» .
منتظری روشی که قرار است از این پس مورد استفاده قرار گیرد را اینطور تشریح می کند : در روش جدید به شیوه استفاده ازسلاح بیهوشی نسبت به جمع آوری این حیوانات اقدام خواهد شد. در این روش پس از بیهوش نمودن نسبت به انتقال سگها به محل مناسب اقدام و به روش عقیم سازی کنترل زاد و ولد سگها در سطح شهر مدیریت خواهد شد.
او می گوید که تعدادی از سگ هایی که برای گله داری و امثالهم مناسب است هم به متقاضیان واگذار می شود. یا در صورتی که این سگ ها از نژاد مناسبی باشند به نیروی انتظامی جهت آمادگی لازم تحویل خواهند شد.
چندی ست مرکزی مردمی در قزوین با عنوان " پناهگاه وفا" اقدام به جمع آوری سگ های ولگرد و نگهداری آنها می کند. مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری هم می گوید که به دنبال یافتن پیمانکاری جدید برای زنده گیری سگ ها است و برای این کار نیاز به همراهی سازمان های مردم نهاد دارد.
به گفته ی منتظری با توجه به برگزاری دوره آموزش زنده گیری و مرگ با اسلحه بیهوشی در سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، در صورت جذب پیمانکار مربوطه و یا فراهم آمدن شرایط و اسلحه مورد نظر این روش در سطح شهر به اجرا در می آید.