مدیریت پسماند در شهرهای مرکزی مازندران جدی گرفته شود

چهارشنبه 01 مهر 1394 ساعت 01:30
مدیریت پسماند در شهرهای مرکزی مازندران جدی گرفته شود
وجود برنامه‌ای با ضعف و نقص به مراتب در اجرای پروژه‌ها و کندی آن تاثیرگذار است

 

معاون استاندار مازندران با تاکید بر تدوین برنامه مدون از سوی شهرداران شهرهای مرکزی استان برای امر زباله، گفت: مدیریت پسماند در شهرهای مرکزی مازندران جدی گرفته شود.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از آمل، احمد منفرد در دیدار شهردار و اعضای شورای شهر آمل با بیان اینکه هر یک از مسئولان دستگاه‌های اجرایی برای توسعه و آبادانی شهرستان نقش به‌سزایی دارند، اظهار داشت: در این امر اعضای شورای شهر و شهردار در مدیریت شهری با بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌ها می‌توانند به موفقیت‌هایی برسند.
وی با تاکید براینکه شهر آمل با 3 هزار کیلومتر مساحت جایگاه خاصی در این استان دارد، افزود: با توجه به جایگاه این شهر، مسئولان استان نسبت به مدیریت شهری تعصب ویژه‌ای دارند و این امر برای توسعه آمل بسیار مناسب است.
منفرد با بیان اینکه این شهر به لحاظ قدمت و داشتن بعدهای متعدد در جایگاه بالای کشور قرار دارد، تصریح کرد: هر یک از مسئولان شهری باید نسبت به پدیده‌های موجود این شهر شناخت کافی داشته باشند.
وی از اعضای شورا و شهرداری در بهره‌گیری از ظرفیت‌ها خواستار استفاده از تجارب گذشتگان، متخصصان و کارشناسان علمی آمل شد و گفت: تدوین برنامه توسعه پنجم در مدیریت شهری در اولویت کاری مدیران شهری باشد.
سرپرست فرمانداری آمل ادامه داد: وجود برنامه‌ای با ضعف و نقص به مراتب در اجرای پروژه‌ها و کندی آن تاثیرگذار است. منفرد با اشاره به یکی از اساسی‌ترین معضل این شهر در امر دپوی زباله است، گفت: در شهرستان به دنبال رفع این مشکل هستیم و پیگیری‌های لازم را در امر نصب سیستم‌های زباله‌سوز و سهم‌بری از این فرصت‌ها در دستور کار داریم.
سرپرست فرماندار ویژه آمل با بیان اینکه اکنون کشورهای پیشرفته از زباله درآمدزایی می‌کنند، گفت: با وجود وفاق و هم‌دلی بین مسئولان شهری مهم‌ترین دغدغه آنها بر ساماندهی این معضل شهری است.
منفرد با اعلام به اینکه مسئولان شهری بر شناسایی دو امر ظرفیت‌های خالی و جدید با تشکیل اتاق فکر توجه داشته باشند، گفت: در این اتاق فکر با بکارگیری و مشاوره از متخصصان و کارشناسان علمی می‌توانند در جهت تسریع توسعه شهری گام بلندی بردارند و این امر بدون وحدت و همدلی تحقق می‌یابد.