سایت دفن زباله کنگاور بعد از 30 سال تعطیل شد

چهارشنبه 01 مهر 1394 ساعت 02:38
سایت دفن زباله کنگاور بعد از 30 سال تعطیل شد
سایت دفن زباله کنگاور که بزرگترین منشا آلودگی زیست محیطی برای این شهر محسوب می شد بعد از 30 سال تعطیل شد.

رییس اداره محیط زیست کنگاور با بیان اینکه حساسیت مسئولان برای جا به جایی دفن زباله این شهر قابل تقدیر است افزود: فرماندار و دادستان شهرستان کنگاور با حمایت های اثربخش خود باعث جا به جایی محل دفن زباله کنگاور شدند.
مهرداد شهبازی سایت جدید دفن زباله کنگاور را منطقه لولوان در نزدیکی شهرستان صحنه عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: براساس مصوبه مدیریت پسماند استان که با حضور خانم ابتکار رییس سازمان محیط زیست به تصویب رسیده مقرر شد که مدیریت پسماندها به صورت متمرکز در شهرستانها اداره شود.
وی اضافه کرد: براساس این مصوبه کل مناطق استان بلوک بندی شده که شهرستان های کنگاور، صحنه و هرسین باید از این پس زباله های خود را به سایت کارشناسی شده لولوان انتقال دهند.
وی همچنین با بیان اینکه کارخانه کمپوست و بازیافت زباله در سایت لولان راه اندازی می شود گفت: برنامه و تاکید محیط زیست این است که در مکان های دفن زباله شرایط زیست محیطی و بهداشتی هنگام دفن زباله ها مد نظر متولیان امر باشد.
آلودگی ، شیرابه و گاز تولیدشده در اثر سوزاندن و خسارات زیست محیطی، بهداشتی و اقتصادی ناشی از دفن غیراصولی مواد زائد در محل دفن زباله کنگاور به خصوص برای مردم محله های شرق و شمال شرق این شهر مشکلاتی ایجاد کرده بود.
شهرستان کنگاور با جمعیتی افزون بر 84 هزار نفر در 90 کیلومتری شرق شهر کرمانشاه و 411 کیلومتری تهران واقع شده است.

منبع : ایرنا