عزم عمومي تفکيک پسماند در مبدا با انگيزه حمايت از خانواده هاي نيازمند

چهارشنبه 08 مهر 1394 ساعت 11:55
عزم عمومي تفکيک پسماند در مبدا با انگيزه حمايت از خانواده هاي نيازمند

در جلسه اي که با حضور دانشور رئيس کميته اجتماعي شوراي اسلامي شهر تهران در ساختمان مرکزي سازمان مديريت پسماند برگزار شد .
به گزارش پسماند ایران،در اين جلسه که با حضورمعاونين ، مديران و تعدادي از کارشناسان اين سازمان برگزار گرديد، رئيس کميته اجتماعي شوراي اسلامي شهر تهران پس از استماع توضيحات جعفري،مدير عامل سازمان در خصوص روند تفکيک پسماند در مبدا، طرحهاي جاري و به اجرا درآمده در اين خصوص اظهار داشت: در کنار فوايد زيست محيطي ناشي از مديريت صحيح پسماند و تفکيک آن در مبدا مي توان نگاه خيرخواهانه به اين امر داشت به گونه اي که سود اقتصادي مربوط به جدا سازي پسماند در مبدا سبب گشايش مشکلات اقتصادي خانواده هاي نيازمند گردد.
در ادامه دکتر دانشور بر مسئوليت پذيري به عنوان يکي از مهمترين راهکارهاي فقر زدايي از جامعه تاکيد کرده و افزود: با تدوين سند CSI در بانک شهر و تعامل آن بانک با سازمان مديريت پسماند ميتوان از کودکان کار حمايت کرد.
جعفري، مدير عامل سازمان ضمن تشريح فوايد زيست محيطي تفکيک پسماند در مبدا؛ کمک به نيازمندان،کودکان کار،آسيب ديدگان اجتماعي و... را انديشه ي معنوي اين فعاليت مطرح نموده که شهروندان را به مديريت بهينه پسماند تشويق مي نمايد.
در انتها دکتر جعفري ابراز اميدواري کرد که شرکتهاي توليد محصولات که پسماند قابل توجهي توليد مي کنند گزينه مناسبي در خصوص اجراي اين انگيزه خدا پسندانه بوده ، تا از اين طريق ضمن دفع صحيح پسماند از خانواده هاي نيازمند نيز حمايت گردد

منبع : خبرگزاري آريا