زباله یکی از 3 بحران جدی کشورهای جهان

دوشنبه 13 مهر 1394 ساعت 14:02
زباله یکی از 3 بحران جدی کشورهای جهان
شهروندان به‌عنوان تولیدکنندگان زباله‌ها نقش اساسی را در مدیریت زباله‌‎های شهری دارند

 

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین گفت: امروزه زباله یکی از سه بحران جدی کشورهای جهان محسوب می‌شود و مدیران شهری را مجبور به برنامه‌ریزی‌های کلان در این حوزه کرده است.
به گزارش پسماند ایران، «مجتبی منتظری»، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین در راستای برگزاری تئاتر خیابانی در بوستان‎های شهر اظهار کرد: موضوع آموزش به‌ویژه آموزش شهروندی عامل اساسی در ارتقاء فرآیندهای توسعه بشمار می‎رود.
وی افزود: به‌طور کلی شرایط اساسی شکوفایی و بالندگی هر جامعه در توسعه‌ی سرمایه‌های انسانی و تربیت آن‌ها نهفته است. منتظری تصریح کرد: آموزش و به‌خصوص آموزش شهروندی عامل اساسی در ارتقاء فرآیندهای توسعه بشمار می‌روند و می‌تواند سهم بسزایی در مشارکت کامل توده‌های مردم در پیشرفت خود و در نظارت فعالانه نسبت به تغییرات اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: برای رسیدن به توسعه در هر یک از این بخش‌ها نیاز به آموزش شهروندی ضروری است و یکی از مسائلی که امروزه کشورها را با معضل جدی روبرو کرده است موضوع پسماندهای شهری است.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین ادامه داد: شهروندان به‌عنوان تولیدکنندگان زباله‌ها نقش اساسی را در مدیریت زباله‌‎های شهری دارند در همین راستا سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین در کنار طرح‌های دیگر آموزش شهروندی خود، طرح تئاترهای خیابانی را در دستور کار قرار داد.
منتظری خاطرنشان کرد: این برنامه‌ی نمایشی - آموزشی توسط دو گروه اجراکننده‌ی برنامه‌های نمایش زنده استانی، 9 اجرا با موضوعات کاهش تولید زباله، تفکیک در مبداء و زمان مناسب انتقال زباله به مخازن را در بوستان‌های شهر به اجرا گذاشتند.

 

منبع : ایسنا