نخاله های ساختمانی بزرگترین تهدید منابع آبی خلخال

سه شنبه 14 مهر 1394 ساعت 11:59
نخاله های ساختمانی بزرگترین تهدید منابع آبی خلخال
تخلیه نخاله های ساختمانی درحریم و بستر رودخانه ها بزرگترین تهدید برای منابع آبی این شهرستان است.

به گزارش پسماند ایران، جابر قربان زاده روز سه شنبه در جلسه کارگروه مدیریت پسماند خلخال افزود: تخلیه نخاله های ساختمانی در سطح وسیعی از بستر و حریم رودخانه های خلخال که مهمترین منابع تامین کننده آب آشامیدنی این شهر و روستاهای شهرستان هستند بزرگترین تهدیدی برای منابع آبی در شرایط فعلی کمبود آب در منطقه است.
وی گفت: تخلیه نخاله های ساختمانی زه کش رودخانه های جاری در شهرستان خلخال را از بین برده و موجب کاهش روزافزون آب چاه های تامین اب شرب شهر خلخال شده است.
قربان زاده اظهار کرد: در حالی که مقابله با این معضل اجتماعی و جلوگیری از تخلیه نخاله های ساختمانی در حریم و بستر رودخانه از وظایف ذاتی شهرداری خلخال است متاسفانه شهرداری نه تنها در انجام این وظیفه به درستی عمل نکرده بلکه در مواقعی خود نیز اقدام به تخلیه نخاله های ساختمانی دربستر و حریم رودخانه ها می کند.
وی گفت: در حالی که صدها تن زباله به صورت روباز در محل دفن زباله ها در مجاور شهر خلخال نگهداری و نیازبه تخلیه نخاله های ساختمانی برای پوشش دارند کار تخلیه نخاله های ساختمانی در بستر و حریم رودخانه همچنین مبادی ورودی شهر ادامه دارد.
وی اضافه کرد: این مشکل بزرگ اجتماعی توسط شهرداری و با همکاری مسوولان دستگاه های اجرایی عضو کارگروه پسماند خلخال باید برطرف شود.

 

منبع : ایرنا