مدیریت زباله و پسماند در روستاها از مهمترین وظایف دهیاران است

شنبه 23 آبان 1394 ساعت 12:10
 مدیریت زباله و پسماند در روستاها از مهمترین وظایف دهیاران است
د: باید حمایت های خود را به کار گیریم تا بتوانیم با ایجاد اشتغال زمینه پایداری روستائیان را به وجود آوریم 

 

مدیر کل امور روستایی و شوراهای اسلامی استانداری آذربایجان شرقی گفت: سلامتی مدیریت زباله و پسماند در روستا از مهمترین وظایف دهیاران است. ...
به گزارش  پسماند ایران، در این نشست که بخشداران و تعدادی از مسئولان ادارات نیز حضور داشتند، مرندی مدیر کل امور روستایی و شوراهای اسلامی استانداری آذربایجان شرقی طی سخنانی گفت: سلامتی مدیریت زباله و پسماند در روستا از مهمترین وظایف دهیاران است و دهیاران باید با توجه به بضاعت و امکاناتی که در اختیار دارند زباله روستاها را کنترل و مدیریت کنند تا بتوانند نمایی زیبا از روستا ارائه دهند.
وی سرعت بخشی به طرح توسعه روستاها را از مهم ترین اولویت ها برشمرد و گفت: خوشبختانه طرح توسعه و پویایی روستاها با نگاه جدید و توسعه محوری در حال پیگیری و اقدام می باشد که می تواند زمینه ساز توسعه روستاها به مفهوم عام در تمامی ابعاد فرهنگی٬ اقتصادی٬ اجتماعی و اشتغال در روستاها باشد.
مرندی با اشاره به طرح جدید دولت در جهت ایجاد مشاغل دائم و مطمئن در روستاها گفت: در این طرح اگر به عنوان مثال یک میلیارد تومان هزینه اولیه نیاز است که اگر ۵۰ خانوار روستایی با یکدیگر متحد شده و هر خانوار ۷ میلیون تومان در این طرح سرمایه‌گذاری کند جمعاً ۳۵۰ میلیون تومان می‌شود و دولت نیز ۶۵۰ میلیون تومان به این گروه برای راه‌اندازی یک شرکت سهامی خاص و یا تعاونی روستایی کمک خواهد کرد و هر چه تعداد این خانوارها بیشتر باشد حمایت مالی دولت بیشتر و میزان سرمایه‌گذاری خانوارها نیز کمتر خواهد بود. بطوریکه معافیت ۱۰ ساله مالیاتی و نرخ ۳ درصدی تسهیلات از مزایای این طرح می باشد.
وی اضافه کرد: باید حمایت های خود را به کار گیریم تا بتوانیم با ایجاد اشتغال زمینه پایداری روستائیان را به وجود آوریم که این حرکت مانع مهاجرت جمعیت روستائی به شهرها می شود.
مرندی با تقدیر از تلاش دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاهای شهرستان شبستر افزود: یکی از وظایف دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی شناسایی پتانسیل های هر روستا و تبدیل فرصت ها به زمینه های اقتصادی زود بازده است که باید به صورت ویژه در سرلوحه کارها قرار گیرد.

منبع :شبسترنیوز