اعطاي کارت "صدآفرين" در ازاي تحويل پسماند خشک

تاکنون يکهزار و 140 نفر از دانش آموزان آموزش چهره به چهره 

 

شهرداري منطقه 3 در راستاي فرهنگ سازي وتشويق دانش آموزان و خانواده هاي آنها براي تفکيک پسماندهاي خشک و تر در منازل خود، کارت هاي جايزه با عنوان "صد آفرين " اختصاص داده است .
به گزارش ، محمود رضا سابقي رئيس اداره ي مديريت پسماند با اشاره به اجراي طرح "کمپين آسمان آبي ،زمين پاک " در شهر تهران گفت : با توجه به تاثير پذيري خانواده ها از کودکان خود و لزوم فرهنگ سازي از سنين پايين اين طرح به اجرا گذاشته است که کودکان در قبال تحويل پسماند خشک به غرفه هاي بازيافت کارت ها ي جايزه دريافت مي کنند. وي با اشاره به اينکه اين اداره اقدام به خريد جايزه و تحويل آن به مدارس کرده است تصريح کرد: کودکان همراه با خانواده هاي خود مي توانند پسماندهاي خشک منازل خود از قبيل کاغذ ،فلزات ،شيشه ،پلاستيک و.. را به غرفه هاي بازيافت مستقر در محلات تحويل داده و در ازاي آن کارت جايزه دريافت کنند و با جمع کردن تعداد ي از اين کارت ها و تحويل آن به مدارس جايزه دريافت کنند.
سابقي با اشاره به عزم جدي مديريت شهري براي توسعه ي طرح تفکيک مواد از مبدا و جلب مشارکت شهروندان در اين زمينه گفت : اين طرح هم اکنون به طور گسترده در مدارس دخترانه و پسرانه ي کميل ، نرجس ، شميم فاطميه ، مفتح ، نور ايمان ،کوشش ، شفاعت در حال اجراست و تاکنون يکهزار و 140 نفر از دانش آموزان آموزش چهره به چهره .
وي ضمن استقبال از مشارکت مديران و مربيان مدارس با اداره ي مديريت پسماند گفت : اين طرح هم اکنون در ساير مدارس نيز در حال اجراست و در نظر داريم تمامي مدارس را تحت پوشش قرار دهيم . وي با اشاره به اينکه آموزش بازيافت در قالب مسابقه ،کارگاه بهترين ها از دوريختني ها ، اجراي نمايش و... در 60 درصد از مدارس اين منطقه اجرا شده است افزود: کودکان يکي از مهمترين گروه هاي هدف براي آموزش بازيافت هستند که تاثير مطلوبي هم مي توانند بر والدين خود داشته باشند.
رئيس اداره ي بازيافت در ادامه تصريح کرد : طرح تفکيک پسماند هاي خشک و تر علاوه بر حفظ منابع محيط زيست ، ايجاد کارآفريني کرده و و ارزش افزوده ي اقتصادي را براي شهر و شهروندان به دنبال خواهد داشت . وي در ادامه با اشاره به اينکه تفکيک نکردن زباله ها در منازل و واحدهاي صنفي باعث هدر رفت زمان و هزينه در امور شهري مي شود افزود: براي موفقيت در اين طرح به همياري و مشارکت تک تک شهروندان نيازمنديم

 

منبع: خبرگزاری آریا