پیشرفت مدیریت پسماند در ماسال

چهارشنبه 18 آذر 1394 ساعت 05:33
پیشرفت مدیریت پسماند در ماسال
کاهش میزان گزارش‌های مردمی در زمینه زباله ماسال نسبت به گذشته نشانه پیشرفت این شهرستان در مدیریت پسماند است.

به گزارش پسماند ایران، محمود قاسم‌نژاد پیش از ظهر امروز در جلسه پسماند این شهرستان میزان تولید زباله در کشور در مقایسه با کشورهای توسعه‌یافته را بالا دانست.
وی اظهار کرد: آموزش عمومی و فرهنگ‌سازی در زمینه مدیریت پسماند، خانواده‌ها را به طرف کاهش میزان تولید زباله سوق می‌دهد.
فرماندار ماسال فرهنگ‌سازی و آموزش عمومی را حلقه مفقوده مدیریت پسماند دانست و تصریح کرد: استفاده از سازمان‌های مردم‌نهاد در امر آموزش عموم مردم در زمینه تفکیک زباله و برطرف شدن معضل زباله در کشور مهم است.
وی با بیان اینکه امروز شاهد تولید انبوه زباله حتی در نواحی روستایی هستیم، خاطرنشان کرد: در گذشته برخلاف امروز بسیاری از پسماندها را به راه‌های مختلف از جمله کود و غذای دام و طیور مورد استفاده قرار می‌دادند.
قاسم‌نژاد با اشاره به اینکه برای برطرف شدن کامل معضل زباله باید از بخشی‌نگری در سطح اداره‌های متولی پرهیز شود، یادآور شد: برطرف شدن معضل پسماند باید به عنوان مسئله اساسی برای تمام بخش‌های دولتی و غیردولتی مطرح باشد. وی کاهش میزان گزارش‌های مردمی در زمینه زباله ماسال را نسبت به گذشته نشانه پیشرفت این شهرستان در مدیریت پسماند عنوان کرد.
فرماندار ماسال با قدردانی از تلاش شهرداری‌های این شهرستان در اجرای طرح تفکیک زباله از مبدأ خاطرنشان کرد: آموزش مناسب و در دسترس قرار دادن ایستگاه‌های تفکیک زباله مردم را برای اجرای این طرح تشویق می‌کند.
قاسم‌نژاد اطلاع‌رسانی و ارتقای آگاهی عمومی مردم را توسط گروه‌های مردم‌نهاد در تغییر رفتار آنها موثر دانست و یادآور شد: استفاده از گروه‌های مردم‌نهاد و مردمی در امر آموزش و تشویق مردم به اجرای طرح تفکیک زباله مهم است.

منبع :خبرگزاری فارس