راه‌اندازی کارخانه بازیافت زباله یاسوج در انتظار اختصاص زمین

سه شنبه 24 آذر 1394 ساعت 01:04
راه‌اندازی کارخانه بازیافت زباله یاسوج در انتظار اختصاص زمین
معاون خدمات شهری شهرداری یاسوج گفت: روزانه 130 تن زباله در شهر یاسوج تولید می‌شود.


ضرغام خلقی پور افزود: روزانه 130 تن زباله در شهر یاسوج تولید می‌شود اما میزان تولید زباله در این شهر در فصل تابستان بیشتر می‌شود و به بیش از 140 خواهد رسید.
وی با اشاره به اینکه زباله‌های شهر یاسوج در منطقه "دو پشته" دهستان دشتروم دفن می‌شود، بیان کرد: میزان زمینی که برای دفن زباله‌ها در نظر گرفته شده در حال اتمام است و باید زمین بیشتری برای دفن زباله‌ها به ما داده شود.
معاون خدمات شهری شهرداری یاسوج خاطرنشان کرد: هر چند که دفن زباله‌ها رایج‌تر است اما از نظر مشکل زیست محیطی احداث کارخانه بازیافت زباله در این استان بسیاری از مشکلات را حل خواهد کرد.
خلقی پور تصریح کرد: از ابتدای سال جاری پیگیر راه‌اندازی کارخانه بازیافت زباله‌ها در شهر یاسوج هستیم اما متاسفانه هنوز زمینی برای این کار در نظر گرفته نشده است
وی عنوان کرد: با احداث کارخانه بازیافت زباله بیش از 80 درصد از زباله‌های شهر یاسوج را می‌توان بازیافت و بقیه را دفن کرد.
معاون خدمات شهری شهرداری یاسوج اضافه کرد: اگر از طرف وزارت کشور و سازمان جهادکشاورزی زمینی برای احداث این کارخانه در استان در نظر گرفته شود شهرداری یاسوج با همکاری بخش خصوصی برای احداث کارخانه بازیافت زباله اقدام خواهد کرد.

منبع: ایسنا