معاون فرماندار پیشوا:مدیریت پسماند به عاری سازی زباله از محیط زیست کمک می کند

سه شنبه 24 آذر 1394 ساعت 00:45
معاون فرماندار پیشوا:مدیریت پسماند به عاری سازی زباله از محیط زیست کمک می کند
معاون امور فنی و عمرانی فرمانداری پیشوا مدیریت پسماند را مهمترین راه برای عاری سازی محیط زیست از زباله عنوان کرد.

محمدرضا درگزی اظهار کرد: یکی از مهمترین مسائلی که می تواند آسیب های جدی و جبران ناپذیری به محیط زیست و سلامتی جامعه وارد کند، دفع غیر بهداشتی زباله هاست که باید با مدیریت صحیح از وارد شدن خسارت به محیط زیست جلوگیری کرد.
وی افزود: اگر امروز بتوانیم به درستی از زمین حراست کنیم، نسل آینده از مشکلات کمتری مواجه خواهند شد زیرا امروز محیط زیست امانتی در دست مردم است که باید آن را سالم به نسل بعد منتقل کنند.
معاون فرماندار پیشوا بیان داشت: دفع غیر بهداشتی و غیر اصولی زباله و پسماندهای صنعتی همواره سلامت زمین و محیط زیست را تهدید می کند چراکه شیرابه های زباله همواره سفره های زیرزمینی را آلوده ساخته و با آلوده شدن آب سلامت انسان ها به خطر می افتد.
درگزی تصریح کرد: رشد روزافزون زندگی اجتماعی باعث افزایش تولید زباله و پسماند در مناطق مختلف شهری و روستایی شده است که دفع صحیح و اصولی این پسماند به آموزش، اطلاع رسانی و تغییر نگرش مردم در زندگی اجتماعی و توجه دادن آنان به محیط زیست نیاز دارد.
وی یکی از دغدغه های عمومی در خصوص پسماند را بی خطر سازی پسماندهای بیمارستانی اعلام کرد و گفت: جمع آوری و بی خطر سازی پسماندهای ویژه و بیمارستانی به همکاری و تعامل شهرداری، محیط زیست و شبکه بهداشت نیاز دارد تا این پسماندها خسارت کمتری به محیط زیست وارد کند.
شهردار پیشوا نیزدر این جلسه اظهار کرد: دفع زباله های عادی در شهرستان پیشوا به صورت مکانیزه و کاملا بهداشتی انجام می شود و قرار است که طرح تفکیک زباله از مبداء به صورت آزمایشی در این شهرستان آغاز شود.
شیرزاد یعقوبی افزود: طبق ماده 7 قانون مدیریت پسماند، مدیریت زباله های ویژه از جمله زباله های بیمارستانی و پزشکی وظیفه تولید کننده است ولی شهرداری پیشوا با همکاری اداره حفاظت محیط زیست جهت ساماندهی این گونه زباله ها وارد عمل شده و زمینه را برای مدیریت و دفع صحیح آن فراهم کرده است.
وی تصریح کرد: زباله های بیمارستانی، برای کارگران زحمتکش شهرداری نیز مشکلات بسیاری را به همراه می آورد و مخلوط نکردن آن با زباله های عادی می تواند سلامتی آنان را نیز تضمین کند.