تولید روزانه 30 تن زباله در شهر 12 هزار نفری لوندویل آستارا

چهارشنبه 25 آذر 1394 ساعت 12:32
تولید روزانه 30 تن زباله در شهر 12 هزار نفری لوندویل آستارا
شهردار لوندویل از توابع شهرستان آستارا گفت: در این شهر 12 هزار نفری، روزانه 30 تن زباله تولید می شود.

فرزاد مصافی روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: همه روزه وضعیت محیط زیست با اعمال انسان ها شکل ناپسندی به خود می گیرد که شایسته است خود انسان ها به این امر بیش از پیش اهمیت دهند.
وی با اشاره به اینکه تولید روزانه 50 هزار تن زباله در سطح کشور یک زنگ خطر جدی می تواند باشد، ادامه داد: در همین راستا شهرداری لوندویل به صورت جدی اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا را آغاز کرده است.
مصافی اضافه کرد: شهرداری لوندویل با مشارکت یک شرکت خصوصی برای نخستین بار، این طرح را در تمام نقاط شهر اجرا می کند. وی استقبال شهروندان را در زمان اندک از آغاز این طرح خوب ارزیابی کرد و گفت: این طرح پس از آموزش چهره به چهره شهروندان لوندویلی و توزیع بسته های تشویقی در قبال تحویل زباله های خشک اجرا می شود. وی ادامه داد: ماموران شهرداری و شرکت مذکور هر 10 روز یک بار، با حضور در منازل نسبت به جمع آوری زباله های خشک اقدام می کنند.
شهردار لوندویل افزود: شهروندان با تفکیک زباله و تحویل آن ضمن پاکیزه نگه داشتن شهر از سایر امتیازات بسته حمایتی شهرداری بهره مند می شوند.
در شهرستان 86 هزار نفری آستارا روزانه به طور میانگین 120 تن زباله تولید و در محل دفن و دفع زباله شهرستان در داداش آباد و در نزدیکی سواحل دفن می شود.
آستارا به علت واقع شدن در کریدور عبور گردشگران و به عنوان یکی از 20 شهر گردشگرپذیر ایران با معضل زباله تولیدی توسط گردشگران نیز روبروست به نحوی که میزان تولید زباله در آستارا در ایام پرمسافر به دو برابر فعلی نیز افزایش می یابد. شهرستان آستارا در 200 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.