اصلاح فرهنگ تفکیک پسماند یکی از اهداف کمپين آسمان آبی است

چهارشنبه 25 آذر 1394 ساعت 12:37
اصلاح فرهنگ تفکیک پسماند یکی از اهداف کمپين آسمان آبی است
مهمترين موضوع در "کمپين «آسمان آبی - زمين پاک»، اصلاح رفتار شهروندان نسبت به تفیک پسماند از مبداء است

 

معاون امور شهری و فضای سبز شهرداری منطقه ۸، اصلاح رفتار شهروندان نسبت به تفکیک پسماند از مبدا را، یکی از اهداف کمپین «آسمان آبی - زمین پاک»، عنوان کرد.
به گزارش پسماند ایران، حمیدرضا فرخی با اشاره به اینکه مهمترين موضوع در "کمپين «آسمان آبی - زمين پاک»، اصلاح رفتار شهروندان نسبت به تفیک پسماند از مبداء است؛ اظهار داشت: اجرای طرح آسمان آبی - زمین پاک با دو محور انضباط ترافیکی و تفکیک زباله از مبدا، گامی موثر در حفاظت محیط زیست در حوزه شهری است.
وی در جلسه ارزیابی عملکرد نواحی و مدیران محلات ویژه کمپین آسمان آبی- زمین پاک گفت: در راستای بازدید معاون روابط عمومی مركز ارتباطات و اموربین الملل شهرداری تهران، این جلسه با هدف بررسی آموزش چهره به چهره و تفیک از مبداء، میزان تناژ پسماندهای جمع آوری شده و... برگزار شد.
فرخی با اشاره به اینکه خودروهای ویژه جمع آوری پسماندهای خشک در مرحله اول، کار جمع آوری زباله‌های خشک را در سطح منطقه انجام می‌دهند و بعد ایستگاههای ثابت پسماندهای خشک نیز، این زباله‌ها را تحویل می‌گیرد؛ عنوان داشت: با انتقال فرهنگ تفکیک پسماند از درون خانه‌ها، امیدوار هستیم که مدیریت شهری در اجرای این برنامه‌ها موفق‌تر از همیشه باشد.
وی با تاکید بر اینکه هدف از اجراي طرح کمپین آسمان آبی - زمین پاک، افزايش آگاهي بيشتر شهروندان در زمينه تفكيک زباله و حفظ محيط زيست است؛ تصریح کرد: كارشناسان اداره بازيافت با حضور در منازل، مساجد و مدارس سطح منطقه به آموزش راهكارهاي جديد در اجراي طرح تفكيك از مبداء پرداخته و بهينه كردن تفكيك پسماندهاي خشک را به شهروندان آموزش می دهند.
معاون امور شهری و فضای سبز شهرداری منطقه ۸ با اشاره به اهمیت اجرای طرح ملودی در سطح محلات شرق تهران گفت: عوامل جمع آوری اداره بازيافت با هدف توسعه فرهنگ تفکیک پسماندها از مبدا بصورت مستمر در محدوده بلوک های برداشت و با نواختن ملودی فعالیت دارند

 

منبع : خبرگزاری مهر