آموزش راسته های تجاری در شمال تهران

پنجشنبه 26 آذر 1394 ساعت 11:04
آموزش راسته های تجاری در شمال تهران
ایجاد کارآفرینی کرده و و ارزش افزوده ی اقتصادی را برای شهر و شهروندان 

 

راسته ها ی تجاری شمال تهران از سوی مدیریت پسماند شهرداری منطقه 3 آموزش دیدند و میزان پسماندهای خشک آنها پس از اطلاع رسانی به میزان زیادی افزایش یافته است .
محمود رضا سابقی مدیر اداره ی پسماند با اعلام این خبر گفت : کارشناسان این اداره با مراجعه حضوری و آموزش به مالکان واحدهای تجاری خیابان های ولی عصر ،میرداماد ، اختیاریه ، شیراز و پاسداران آنها را با اهمیت تفکیک پسماند در مبدا آشنا کردند و بین آنها کیسه های مخصوص و همچنین مخازن 120 لیتری توزیع کردند.
وی با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی در موفقیت این طرح گفت : خوشبختا نه پس از آموزش به متصدیان واحدهای تجاری میزان تناژ این واحدها به صورت میانگین روزانه از 3300 به 9400 کیلوگرم و یعنی حدود 3 برابر افزایش یافته است . سابقی تصریح کرد : طرح تفکیک پسماند های خشک و تر علاوه بر حفظ منابع محیط زیست ، ایجاد کارآفرینی کرده و و ارزش افزوده ی اقتصادی را برای شهر و شهروندان به دنبال خواهد داشت .
وی در ادامه با اشاره به اینکه تفکیک نکردن زباله ها در منازل و واحدهای صنفی باعث هدر رفت زمان و هزینه در امور شهری می شود و برای موفقیت در این طرح به همیاری و مشارکت تک تک شهروندان نیازمندیم .