لزوم توجه بیشتر به جمع‌آوری پسماندهای مناطق روستایی

پنجشنبه 26 آذر 1394 ساعت 11:12
لزوم توجه بیشتر به جمع‌آوری پسماندهای مناطق روستایی
معاون امور فنی و عمرانی فرماندار ورامین از دهیاران خواست تا جمع‌آوری پسماندهای مناطق روستایی را در دستور کار خود قرار دهند.

به گزارش پسماند ایران، رضا کارخانه بعد از ظهر امروز در جلسه دهیاران بخش مرکزی که در محل فرمانداری ورامین برگزار شد، اظهار داشت: مدیریت پسماند در مناطق روستایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است چراکه مناطق روستایی قطب کشاورزی منطقه محسوب می‌شوند و در صورت آلودگی محیط زیست ناشی از عدم مدیریت پسماند، آثار زیان‌باری به بار خواهد آمد. 

وی افزود: دهیاران به منظور ارتقای بحث سلامت محیط زیست باید برنامه جامعی در ارتباط با مدیریت پسماند ارائه کرده و با بهره‌گیری از تجارب مناطق مختلف شهری، بهترین وضعیت را در زمینه حفظ محیط زیست در روستاها فراهم کنند. کارخانه با اشاره به اتمام افق ده ساله طرح‌های هادی روستایی ورامین گفت: طرح هادی مجموعه‌ای از اقدامات عمرانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است که با هدف توسعه و آبادانی روستاها در سطح کشور اجرا می‌شود تا با ایجاد زیرساخت‌های لازم در این مناطق، شرایط زندگی بهتر برای روستاییان فراهم شود.
معاون امور فنی و عمرانی فرماندار ورامین عنوان کرد: افق اجرای طرح‌های هادی ده ساله است که پس از پایان این زمان، طرح‌های هادی نیاز به بازنگری دارند که لازم است تا دهیاران نسبت به بررسی ابعاد مختلف این بازنگری اقدام کنند. وی افزود: بازنگری طرح‌های هادی با هدف ارتقای سطح خدمت‌رسانی به روستاییان، تأمین نیازهای روز جامعه روستایی، افزایش راندمان کار روستاییان، بهبود معیشت و رفاه سطح زندگی در روستاها و پیشگیری از مهاجرت بی‌رویه روستائیان به شهرها صورت می‌گیرد.
کارخانه با اشاره به شروع فصل سرما و بارش نزولات جوی از دهیاران خواست تا تمهیدات لازم برای رفع نیازهای اساسی روستاییان را فراهم و مشکلات موجود در روستاها به‌ویژه در بخش راه روستایی را برطرف کنند.