آلودگی های جوی منشا بروز بسیاری از بیماری ها است

شنبه 28 آذر 1394 ساعت 11:41
آلودگی های جوی منشا بروز بسیاری از بیماری ها است

مدیرکل محیط زیست استان تهران: آلودگی های جوی منشا بروز بسیاری از بیماری ها است

به گزارش پسماند ایران، محمدهادی حیدرزاده روز شنبه در آیین افتتاح تصفیه خانه بیمارستان آیت الله طالقانی در منطقه ولنجک تهران افزود: وظیفه اصلی سازمان حفاظت محیط زیست، کنترل منابع آلاینده و پیشگیری از آلودگی هواست و به همین جهت مشترکاتی زیادی در حوزه فعالیت های این سازمان با وزارت بهداشت وجود دارد.
وی با بیان اینکه منشا بروز بسیاری از بیماری های صعب العلاج از جمله سرطان آلودگی هوا است، تصریح کرد: اگر دراین زمینه درست عمل شود هزینه های درمان نیز کاهش می یابد.
حیدرزاده با تاکید بر برنامه ریزی هدفمند و منسجم در راستای کاهش آلودگی هوای پایتخت افزود: بسیاری از افراد آلودگی را فقط در هوا می بینند درحالی که ما با آلودگی آب و خاک نیز مواجه هستیم.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران خاطرنشان کرد: در بسیاری از شهرها سامانه و شبکه جمع آوری فاضلاب وجود ندارد و شبکه فاضلاب بسیاری از شهرهای کشور و استان تهران نیز فرسوده و قدیمی است.
وی گفت: سیستم فاضلاب از کنترل آلودگی ها، رها شدن فاضلاب در منابع زیرزمینی و توسعه آلودگی جلوگیری می کند لذا باید زمینه برای ایجاد و توسعه شبکه فاضلاب در سراسر کشور را فراهم کنیم.
حیدرزاده از عزم جدی وزارت بهداشت برای احداث تصفیه خانه های فاضلاب در بیمارستان ها قدردانی کرد وگفت: درهمین ارتباط، تفاهم نامه همکاری سه جانبه ای در راستای مدیریت پسماند بین وزارت بهداشت، حفاظت محیط زیست استان و شهرداری تهران امضا خواهد شد.
وی همچنین از برنامه ریزی انجام شده برای تجهیز بیمارستان های تهران به سامانه زباله سوزهای مرکزی نسل جدید خبر داد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران افزود: 160 بیمارستان و مرکز درمانی در استان تهران وجود دارد که سه بیمارستان آن فاقد تصفیه خانه فاضلاب هستند.
بزرگترین تصفیه خانه فاضلاب بیمارستانی کشور صبح امروز(شنبه) طی آیینی با حضور جمعی از مدیران اجرایی استان تهران در بیمارستان آیت الله طالقانی پایتخت به بهره برداری رسید.
تصفیه خانه مرکزی فاضلاب بیمارستان طالقانی با حدود 600 مترمربع مساحت و با ظرفیت نهایی تصفیه یک هزار مترمکعب پساب بیمارستانی در شبانه روز، بزرگترین تصفیه خانه فاضلاب کشور محسوب می شود.

منبع : ایرنا