برگزاری جلسه مشترک کارگروه مدیریت پسماند شهرستانهای اسلامشهر و بهارستان

شنبه 28 آذر 1394 ساعت 12:01
برگزاری جلسه مشترک کارگروه مدیریت پسماند شهرستانهای اسلامشهر و بهارستان

 

جلسه مشترک کارگروه مدیریت پسماند شهرستان های اسلامشهر و بهارستان با رویکرد مشکلات زیست محیطی رودخانه سالور به ریاست معاون امور فنی و عمرانی فرماندار اسلامشهر برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری اسلامشهر در این جلسه که میرزایی نماینده فرماندار بهارستان و نمایندگانی از شهرداری ها، بخشداری ها و ادارات حفاظت محیط زیست و امور منابع آب شهرستانهای اسلامشهر و بهارستان حضور داشتند، مصطفی آقاعلیخانی در این جلسه با اشاره به ابلاغ سیاستهای کلی محیط زیست از سوی مقام معظم رهبری اظهار داشت: با توجه به ابلاغ سیاستهای کلی نظام در خصوص محیط زیست و کلی نگری ادارات محیط زیست ، تخلفات زیست محیطی مناطق خصوصا در حاشیه رودخانه های سالور و سیاب توسط ادارات محیط زیست دو شهرستان از مراجع قضائی پیگیری خواهد شد.
وی افزود: بمنظور برخورد با متخلفین خصوصا کارگاههای صنفی – صنعتی که اقدام به تخلیه فاضلاب به داخل رودخانه ها میکنند ، مواد مختلف داخل رودخانه ها توسط ادارت مربوطه مورد مطالعه قرار گرفته و آنالیز آن به فرمانداری منعکس شود. معاون فرماندار اسلامشهر تصریح کرد: با توجه به وضعیت رودخانه سیاب و مشکلات زیست محیطی که ضرورت ساماندهی را آشکار میسازد و با توجه به محدودیتهای مالی دستگاههای شهرستان در این خصوص ، اداره منابع آب شهرستان اسلامشهر گزارشی از وضعیت موجود را با راهکار نحوء ساماندهی و اعتبار مورد نیاز بازسازی آن به فرمانداری ارسال تا پیگیری لازم جهت تخصیص اعتبار جهت انجام عملیات مذکور اقدام شود.
آقاعلیخانی ضمن قدردانی از اقدامات بعمل آمده در زمینه برخورد با متصرفین حریم رودخانه ها از سوی ادارات متولی ، گفت: اداره منابع آب شهرستان کماکان با افرادی که با بستن و احداث سیل بندهای موقت مسیر طبیعی رودخانه ها را تغییر می دهند برخورد قضائی داشته باشد.
همچنین در این جلسه میرزایی نماینده فرماندار بهارستان در سخنانی با اشاره به وضعیت نامطلوب رودخانه سالور و مسائلی همچون آتش زدن ضایعات و... خواستار همکاری و تعامل ادارات شهرستان های اسلامشهر و بهارستان جهت حل مسائل و مشکلات این رودخانه شد.
وی ادامه داد: در راستای صیانت از حریم رودخانه ها، شهرداریها، محیط زیست و اداره منابع آب شهرستان های اسلامشهر و بهارستان تمهیدات لازم را اتخاذ کنند تا از دپو نخاله های عمرانی( ساختمانی ) در حاشیه رودخانه ها خصوصا سالور جلوگیری بعمل آید.