نصب مخازن هوشمند زباله در مدارس شمال شمال شرق تهران

دوشنبه 30 آذر 1394 ساعت 03:08
نصب مخازن هوشمند زباله در مدارس شمال شمال شرق تهران

به منظور افزایش مشارکت شهروندان در تحویل پسماندهای خشک، 8 غرفه بازیافت نصب شده است

 

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 4 از نصب 6 مخازن هوشمند زباله در مدارس منطقه خبر داد و گفت: این مخازن در حال حاضر در مدارس راهنمایی منطقه 4 در حال نصب است.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 4، حمید ناصحی با اعلام این خبر گفت: به منظور تحقق شعار آسمان آبی زمین پاک و به منظور اجرای مطلوب طرح تفکیک زباله از مبدأ، طرح نصب مخازن سخنگو در مدارس منطقه 4 آغاز شد. وی افزود: این مخازن می تواند ضمن راهنمایی دانش آموزان به جداسازی پسماند، آن ها را به اجرای بهینه این امر تشویق نماید.
ناصحی با اشاره به نحوه عملکرد این مخازن گفت: این مخازن در 4 نوع به همراه برچسب مصور جداگانه شامل کاغذ و مقوا، فلز، پلاستیک و شیشه و مجهز به سیستم صوتی می باشد به طوری که با باز شدن در توسط کاربر، راهنمایی های لازم را درخصوص نوع پسماند اختصاصی هر مخزن ارایه می دهد.
معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 4 افزود: در حال حاضر 6 مدرسه به مخازن زباله هموشمند مجهز شده است و برخی از مدارس منتخب نیز در برنامه نصب قرار دارند.
وی در ادامه از افتتاح 8 غرفه جدید بازیافت در سطح منطقه خبر داد و افزود: به منظور افزایش مشارکت شهروندان در تحویل پسماندهای خشک، 8 غرفه بازیافت نصب شده است و 12 غرفه نیز در برنامه نصب و تجهیز قرار دارد.
ناصحی احداث دومین ایستگاه پردازش و اسکان کارگری را از مهمترین اقدامات منطقه 4 در سال جاری عنوان کرد و گفت: از تیرماه سال جاری عملیات ساخت دومین ایستگاه پردازش منطقه 4 آغز شده است و پیش بینی می شود تا تیرماه سال 95 به پایان برسد.