آموزش چهره به چهره بازیافت به 3800 خانوار پهنه جنوبی آزادی

سه شنبه 01 دی 1394 ساعت 13:36
آموزش چهره به چهره بازیافت به 3800 خانوار پهنه جنوبی آزادی
با مشارکت و همکاری سایر حوزه ها می توانیم در کمترین زمان ممکن به هدف مورد نظر برسیم.

 

شهردار منطقه 9 با اشاره به ویژه برنامه های کمپین "آسمان آبی ، زمین پاک" و افزایش تفکیک پسماند در مبدا از آموزش چهره به چهره بازیافت به 3800 خانوار منطقه خبر داد.
به گزارش پسماند ایران و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 9 ، سیدعلیرضا حسینی گفت: رعایت بحث تفکیک از مبدا با وجود سراهای محله و مراکز فرهنگی امری ضروری است و باید در این راستا فرهنگ سازی لازم صورت گیرد.
وی با بیان اینکه سال گذشته طرح تفکیک پسماند از مبدا به شکلی مطلوب در منطقه اجرایی شد، اظهار داشت: اقدامات منطقه شامل ایجاد بانک اطلاعات و آمار نواحی، بازنگری و بلوک بندی نواحی، تنظیم برنامه جدید آموزشی، اقدامات فرهنگی و آموزشی بود که براساس زمان بندی معینی اجرایی شد.
شهردار منطقه 9 افزود: جلوگیری از هرگونه فعالیت غیرمجاز بازیافتی، ساماندهی وضعیت غرف بازیافت، ساماندهی نیروهای انسانی شاغل، بهبود وضعیت ایستگاه بازیافت، اجرای ویژه طرح در شهرک های محصور و نظامی و اجرای ویژه طرح در راسته تجاری نیز از دیگر اقدامات این شهرداری است.
وی ادامه داد: آمار کلی از تمام گروههای تولید کننده پسماند در سطح منطقه برداشت شد و عدد و ارقام و درصد مشارکت در هر کدام از گروههای تولید کننده پسماند به معنای واقعی کاملا صحیح است.
حسینی با تاکید بر اینکه از ابتدای سال طرح آسمان آبی، زمین پاک در اولویت فعالیت های شهرداری منطقه قرار گرفت و اطلاع رسانی لازم به شهروندان شد نیز گفت: در 9 ماهه اخیر امسال آموزش چهره به چهره بازیافت به 3800 خانوار نیز انجام شد و شهروندان در این مدت مشارکت خوبی در حوزه تفکیک پسماند داشته اند.
وی با بیان اینکه در حوزه آموزش و بالا بردن میزان تفکیک در منطقه نیز طرح های مختلفی اجرا شده است، افزود: همکاری با مدارس در زمینه آموزش صحیح بازیافت و اجرای نمایش بازیافت ، برگزاری مسابقات با موضوع بازیافت ، برگزاری نمایشگاه عکس بازیافت و همایش بازیافت و نوسازی از جمله برنامه هایی بوده در این مدت برای شهروندان در نظر گرفته شده است. شهردار منطقه 9 تاکید کرد: اجرای موفق طرح تفکیک در گرو فرهنگ سازی است و با بررسی های میدانی زیرساخت های لازم را فراهم می کنیم تا این طرح با مشارکت حداکثری شهروندان به نتیجه مطلوب نزدیک شود.
به گفته وی در راستای تفکیک زباله از مبدا باید اقدامات ویژه ای انجام شود و با مشارکت و همکاری سایر حوزه ها می توانیم در کمترین زمان ممکن به هدف مورد نظر برسیم.