تفکیک پسماندهای الکتریکی و الکترونیکی در مبدأ

یکشنبه 13 دی 1394 ساعت 13:44
تفکیک پسماندهای الکتریکی و الکترونیکی در مبدأ
تفکیک پسماندهای الکتریکی و الکترونیکی از مبدأ طرحی جدید از سوی مدیریت شهری در کلان شهر تهران 

 

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه 21 از تفکیک پسماندهای الکتریکی و الکترونیکی در مبدأ از سوی اداره مدیریت پسماند این منطقه خبر داد.
به گزارش پسماند ایران، افشین سارویی معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ضمن بیان این مطلب گفت : این اقدام با توجه به پیامد ها و خطرات بهداشتی و زیست محیطی ناشی از دفع پسماندهای الکتریکی و الکترونیکی در دستور کار ویژه ی اداره ی مدیریت پسماند حوزه ی معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه قرار دارد.
معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه 21 ، تأثیرات منفی و غیر قابل جبران دفع پسماندهای الکتریکی و الکترونیکی را بر روی آلودگی های آب و خاک بسیار خطر آفرین دانست و در ادامه افزود : در این راستا و طبق پیش بینی های به عمل آمده بر اساس مفاد قرارداد فی ما بین با پیمانکاران مربوطه موظف به جمع اوری پسماندهای خطرناک خانگی شده اند.
وی همچنین ضمن اشاره به معرفی شرکت متولی این امر از سوی سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران جهت ساماندهی پسماندهای الکتریکی و الکترونیکی ، اظهار داشت : این شرکت در تمامی مناطق اقدام به چاپ بروشور و بنر با درج قیمت محصولات مختلف الکترونیکی کرده است و این بروشورها در آموزش چهره به چهره میان شهروندان و مدارس به صورت هدفمند توزیع می شود.
معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه 21 اظهار داشت : پسماندهای الکترونیکی توسط پیمانکار جمع آوری پسماند خشک منطقه از شهروندان خریداری شده و به پیمانکار مجری طرح داده می شود که در نهایت پس از تفکیک در کارخانجات به مواد اولیه ای نظیر روی ، مس ، قلع و غیره تبدیل شده و به چرخه ی تولید باز می گردند.
این مقام مسئول خاطر نشان کرد : منطقه 21 در اولین گام جهت تفکیک پسماندهای الکتریکی و الکترونیکی ، نسبت به جمع آوری حدود 240 کیلو گرم از این پسماندها در سطح منطقه طی بازه ی زمانی یک ماهه اقدام کرده که این رقم برای شروع قابل توجه بوده است.
سارویی در پایان ، تصریح کرد : تفکیک پسماندهای الکتریکی و الکترونیکی از مبدأ طرحی جدید از سوی مدیریت شهری در کلان شهر تهران و در راستای حفظ محیط زیست شهری است که موفقیت در اجرای آن ، عزمی جدی و همگانی را از سوی شهروندان و مدیران شهری می طلبد تا با کمک و همدلی یکدیگر شاهد برداشتن گام هایی اجرایی در این راستا باشیم.