سازمان های مردم نهاد؛ کمک رسانِ دولت در نجات محیط زیست

دوشنبه 14 دی 1394 ساعت 00:39
سازمان های مردم نهاد؛ کمک رسانِ دولت در نجات محیط زیست

امیدواریم در دولت تدبیر و امید تعامل این سازمانها با دستگاه های اجرایی بیش از پیش احیا شود .

سرپرست فرمانداری شهرستان البرز در جلسه کارگروه تخصصی مدیریت پسماند و محیط زیست شهرستان به اهمیت جایگاه سازمانهای مردم نهاد در کشور اذعان داشت : سازمانهای مردم نهاد ، سازمانهای غیر سیاسی هستند و امیدواریم در دولت تدبیر و امید تعامل این سازمانها با دستگاه های اجرایی بیش از پیش احیا شود .
صدای قزوین، به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان البرز، "رضا عسگری" ، سرپرست فرمانداری شهرستان البرز با اشاره به نامگذاری روز 29 دیماه با عنوان روز هوای پاک و هم چنین مباحث زیست محیطی موجود در شهرستان اذعان داشت : شهرستان البرز با توجه به شرایط ویژه خود و وجود صنایع آلاینده در آن نیازمند کمک و حمایت تشکل های مردمی در راستای کنترل آلایندگی و کاهش اثرات مخرب زیست محیطی است .
عسگری نماینده عالی دولت تدبیر و امید در شهرستان البرز تاکید کرد : تلاش همکاران ما در محیط زیست باید در راستای استفاده از ظرفیت سمن های فعال در این حوزه باشد.
وی ادامه داد : در خصوص فرهنگسازی حفاظت از محیط زیست ، ساماندهی پساب ، کنترل آلایندگی و..باید از تکراری بودن طرح ها پرهیز و از توان بخش خصوصی در کنار بخش دولتی استفاده بهینه کرد .
عسگری در پایان با اشاره باینکه حفاظت از محیط پیرامونی صرفا وظیفه یک دستگاه اجرایی خاص نیست افزود : موضوعاتی از این دست یک وظیفه همگانی و عام بوده که میتواند با آموزش و برنامه ریزی لازم محقق گردد .