ساخت نيروگاه زباله‌سوز بايد زير نظر محيط‌ زيست انجام گيرد

سه شنبه 15 دی 1394 ساعت 01:16
ساخت نيروگاه زباله‌سوز بايد زير نظر محيط‌ زيست انجام گيرد
مراحل مختلف راه‌اندازي نيروگاه زباله‌سوز بايد تحت نظارت اداره كل حفاظت محيط زيست مازندران انجام گيرد.

معاون عمران و توسعه امور شهري و روستايي وزير كشور در جلسه ستاد مديريت پسماند مازندران با اعلام اين مطلب افزود: عزم دولت تدبير و اميد براي حل مشكلات زباله در مناطق مختلف كشور جدي است و اعتبارات خوبي را به اين بخش تخصيص داده است.
هوشنگ خندان دل با بيان اينكه ايجاد مراكز مياني جمع‌آوري زباله در استان و ارجاع بازگشتي كارخانه‌هاي كمپوست به نيروگاه زباله‌سوز طرح مطلوبي است كه بايد مورد مطالعه قرار گيرد، افزود: با اين روند مي‌توان بخش آلي زباله را به طبيعت بازگرداند و بقيه را سوزاند، وي بر برخورد علمي‌تر و فني‌تر با موضوع دفن زباله تأكيد كرد و يادآور شد: با ساماندهي مراكز كمپوست و ايجاد زمينه براي جمع‌آوري زباله، مقدمات اقتصادي كردن روند مديريت پسماند و خودكفاكردن اين مراكز تمهيد شود.
خندان با اشاره به اينكه در تلاشيم تا با مشاركت استان، شهرداري و سازمان شهرداري‌هاي كشور، سايت‌هاي مديريت پسماند در مازندران را ساماندهي كنيم اضافه كرد: اين اقدام مهم بايد در زمان تعيين شده به نتيجه برسد.
معاون هماهنگي امور عمراني استاندار مازندران با ارائه گزارشي كامل از اقدامات انجام گرفته در خصوص مديريت پسماند مازندران در دولت تدبير و اميد گفت: در دولت يازدهم، پيگيري‌هاي مهم و خوبي بين محيط زيست استان و كشور انجام گرفت و برخي از موانع جدي اين بخش رفع شد.
علي نبيان با بيان اينكه در موضوع مديريت پسماند استان از ظرفيت دانشگاه و اهل فن بهره‌گيري شد،‌ افزود: همه تلاش استان اين است تا 2 نيروگاه زباله‌سوز ساري و نوشهر در پايان سال 95 به بهره‌برداري برسد. پس از پايان جلسه خندان‌دل به همراهي نبيــان و اعضاي ستــاد مديــريــت پسماند استـان از بــرخي مراكز مديــريت پسماند مـــازندران در شهرهــاي مختــلف ديــدن كرد.