مرکز تفکیک پسماند منطقه هشت شهر تهران تا شهریور سال آینده به بهره برداری می رسد

چهارشنبه 16 دی 1394 ساعت 12:04
مرکز تفکیک پسماند منطقه هشت شهر تهران تا شهریور سال آینده به بهره برداری می رسد
 اکنون پسماند خشک در 40 مدرسه جمع آوری می شود،

 

شهردار منطقه هشت با اشاره به اینکه برای ساخت مرکز تفکیک پسماند 150 میلیارد ریال اعتبار مصوب در نظر گرفته شده گفت: این مرکز تا شهریور سال آینده به بهره برداری می رسد.
. مرکز تفکیک پسماند منطقه هشت شهر تهران تا شهریور سال آینده به بهره برداری می رسد به گزارش خبرنگار ایرنا بهمن نوری شامگاه سه شنبه در حاشیه برنامه شبگردی که به میزبانی شهرداری منطقه هشت برگزار شد افزود: سال جاری 40 میلیارد ریال از اعتبار این مرکز و سال آینده 50 میلیارد ریال آن محقق خواهد شد. وی در ادامه درخصوص مرکز فرهنگی ورزشی نارمک گفت: این مکان پیش از این مرکز جمع آوری پسماند بود که به دلیل تولید آلایندگی موجب ناراحتی شهروندان نیز شده بود.
. نوری افزود: به دنبال مشکلات ناشی از آن، مرکز جمع آوری پسماند به شرقی ترین نقطه منطقه منتقل شد. شهردار منطقه هشت تأکید کرد: اکنون پسماند خشک در 40 مدرسه جمع آوری می شود، ضمن اینکه دوره های آموزشی در این زمینه در تمامی مدارس مقطع ابتدایی برگزار می شود.
. وی با اشاره به اینکه منطقه هشت دارای 13 محله و 20 بلوک است گفت: برنامه زمان بندی برای جمع آوری پسماند خشک از بلوک های 20 گانه سطح منطقه مشخص شده و این کار براساس روالی که برای آن تعیین شده انجام می شود. شهردار منطقه هشت همچنین در حاشیه دیدار خبرنگاران از یادمان شهدای منطقه هشت افزود: این بوستان که ترکیبی از نور، شیشه، آب و آیینه است به عنوان محل دفن شهدای گمنام در نظر گرفته شد.
. نوری با بیان اینکه شاکله اصلی بوستان در داخل آب است خاطرنشان کرد: از آنجایی که تعدادی از این عزیزان از شهدای غواص بودند فضایی در وسط بوستان بر روی آب ساخته شد.
. به گفته وی از زمانی که شهدای گمنام در این بوستان به خاک سپرده شدند بسیاری از آسیب های اجتماعی که در این محدوده وجود داشت کاهش یافت.
. مقصد بعدی مرکز مهارت آموزی کوثر منطقه بود که شهردار منطقه هشت در مورد این مرکز افزود: با توجه به دستور شهردار تهران مبنی بر توجه به اقشار آسیب پذیر جامعه، مرکز مهارت آموزی کوثر به عنوان تولیدی کیف و کفش راه اندازی شد.
. وی با بیان اینکه اکنون 25 زن سرپرست خانوار در این مرکز مشغول فعالیت هستند گفت: این افراد در کنار مرکز مهارت آموزی کوثر نمایشگاهی به منظور ارائه تولیدات آنها احداث شود.
. نوری افزود: تعداد مراکز مهارت آموزی کوثر در منطقه هشت به سه مرکز افزایش خواهد یافت. وی در ادامه دیدار خبرنگاران از منطقه هشت، درخصوص میدان امام رضا (ع) خاطرنشان کرد: این میدان یکی از گره های کور منطقه بود که با صرف یک میلیارد تومان اعتبار، اصلاح هندسی و براساس استانداردهای ترافیکی ساماندهی شد که با این کار 45 درصد از بار ترافیکی محدوده کاهش یافت.
. شهردار منطقه هشت تأکید کرد: فعالیت های عمرانی و اصلاح هندسی در یکهزار نقطه از منطقه هشت انجام شد که به موازات آن تلاش شد فعالیت های آموزشی پروژه خط سفید نیز دنبال شود. وی با بیان اینکه منطقه هشت از نظر جمعیت رتبه هفتم را دارد گفت: در این منطقه 97 هزار واحد مسکونی و 18 هزار واحد تجاری وجود دارد.
. نوری خاطرنشان کرد: بر همین اساس برنامه ریزی های مدیریت شهری در این منطقه بر مسائلی همچون سبک زندگی، کاهش فشار روانی و استرس شهروندان و توجه به بهداشت روانی آنها متمرکز است. وی در ادامه سخنان خود از احداث تقاطع غیرهمسطح دماوند- مسیل باختر خبر داد و زمان اجرای آن را سال آینده عنوان کرد.
. شهردار منطقه هشت در پیرامون موضوع دستفروشان این منطقه نیز گفت: در جلسه ای که با حضور معاون خدمات شهری شهرداری تهران درخصوص مساله دستفروشان برگزار شد تصمیم بر انجام کار ویژه در خیابان دماوند، پیروزی، میدان هفت تیر و خیابان آیت گرفته شد. وی خاطرنشان کرد: بساط گستران در شب بازار و روزبازارهایی که به این منظور راه اندازی می شود فعالیت خواند کرد که هم اکنون در حال مکان یابی هستیم.
.