کارگروه های مدیریت پسماند در شهرستان های همدان فعال شد

شنبه 19 دی 1394 ساعت 03:23
کارگروه های مدیریت پسماند در شهرستان های همدان فعال شد
500 میلیون ریال برای مدیریت و امحا سازی زباله ها به شهرستان اختصاص یافته است.

 

مدیر کل محیط زیست استان همدان گفت: کارگروه های مدیریت پسماند به منظور تمرکز زدایی و شتاب بیشتر در فعالیت های مرتبط در شهرستان های مختلف استان فعال شد.
به گزارش ایرنا محمدرضا محمدی  در کارگروه مدیریت پسماند تویسرکان افزود: مهمترین سیاست کارگروه مدیریت پسماند استان در چند وقت اخیر، فعال سازی کارگروه های مدیریت پسماند در شهرستان های استان بوده که بجز یک شهرستان در بقیه مناطق استان محقق شده است.
وی اذعان کرد: تشکیل کارگروه های شهرستانی مدیریت پسماند، موجب شتاب بخشی به تحقق اهداف مطلوب در این بخش و ایجاد خروجی های اثر گذار می شود.
محمدی با اشاره به سیاست دولت در زمینه گسترش و حمایت از تشکل ها و سازمان های مردم نهاد در حوزه محیط زیست خاطرنشان کرد: اکنون استان همدان در مراجع سازمان های مردم نهاد زیست محیطی در کشور از نماینده برخوردار است و توامندی بالایی برای پیشبرد فعالیت های اجرایی در این بخش دارد.
وی همچنین به روند فعالیت های موثر در زمینه مدیریت پسماندهای عفونی در استان همدان اشاره و اضافه کرد: از مجموع 21 بیمارستان استان، اکنون 18 بیمارستان از دستگاه های بی خطر ساز زباله برخوردار هستند. محمدی ادامه داد: عمده زباله های عفونی تولید شده در سطح استان توسط این دستگاه ها بی خطر سازی می شوند و برای بی خطر سازی 30 درصد زباله های عفونی باقی مانده، دانشگاه علوم پزشکی استان در حال تدوین ساز و کارهای مشخص است.
مدیر کل محیط زیست استان همدان اظهار کرد: در شرایط کنونی از بین بردن سگ های ولگرد با استفاده از گلوله منسوخ شده است و دولت در این بخش سیاست ایجاد مراکز نگهداری این سگ ها و طرح عقیم سازی را دنبال می کند. فرماندار تویسرکان نیز در این نشست گفت: تویسرکان از ایجاد و گسترش تشکل ها و سازمان های مردم نهاد در حوزه فعالیت های زیست محیطی استقبال می کند.
حبیب مومیوند افزود: یکی از مشکلات جامعه کنونی، معضلات زیست محیطی و مسائل مرتبط با مدیریت پسماند است که در سه شهر شهرستان تویسرکان نیز به صورت روزانه 83 تن زباله تولید می شود.
وی متذکر شد: اکنون زباله های شهرستان تویسرکان به صورت سنتی دفن و امحا می شوند و از محل اعتبارات استانی 500 میلیون ریال برای مدیریت و امحا سازی زباله ها به شهرستان اختصاص یافته است.
مومیوند از دنبال کردن فعالیت های آموزشی در زمینه مدیریت زباله و پسماند در روستاها و از طریق دهیاری ها خبر داد و خاطر نشان کرد: دستگاه زباله سوز و بی خطر سازی زباله بیمارستان ولی عصر(عج) تویسرکان نیز شهریور ماه سال جاری همزمان با هفته دولت افتتاح شد.
تویسرکان یکی از شهرستان های استان همدان واقع در 90 کیلومتری شهر همدان است که از سه شهذ، دو بخش و هفت دهستان برخوردار است.