یادداشت تلگرامی ابتکار درباره مدیریت پسماند

پنجشنبه 29 بهمن 1394 ساعت 15:41
یادداشت تلگرامی ابتکار درباره مدیریت پسماند
رییس سازمان حفاظت از محیط زیست در یادداشت تلگرامی‌اش با عنوان " فاز دوم مسیر سبز، ساحل پاک" چهار محور کلیدی در بحث مدیریت پسماند را مطرح کرد.
 

به گزارش پسماند ایران در این یادداشت آمده است:
"دوشنبه شب جلسه هماهنگی اجرای فاز دوم طرح مسیر سبز، ساحل پاک با حضور معاون وزیر کشور، رئیس سازمان جنگل‌ها، استانداران و مدیران کل محیط زیست استان‌های قزوین، تهران، البرز، گیلان، گلستان و مازندارن، شهردار قزوین و معاونان سازمان حفاظت محیط زیست در سازمان برگزار شد.
در فروردین 93 فاز اول این طرح در بعد فرهنگی و برنامه‌ریزی آغاز شد و الان شش استان برنامه پنج ساله مدیریت پسماند خود را تدوین و به اجرا گذاشته‌اند.
جلسه دوشنبه شب پیگیری فنی‌تر و تخصصی‌تر موضوع بود که البته وزارت کشور نقش و همکاری بسیار مهمی در این زمینه دارد.
اگر چه سازمان‌های مردم نهاد و گروه‌های مرجع مثل هنرمندان و ورزشکاران در این عرصه و انتقال مباحث آموزشی از طریق آن‌ها، جایگاه و نفوذ خاص خود را داشته و از همه دلسوزان طبیعت دعوت می‌کنیم در این برنامه داوطلبانه حضور یابند.
رایزنی‌هایی با رئیس صدا و سیما به منظور پوشش فرهنگی و آموزشی این طرح از طریق رسانه ملی و مراکز استان‌های درگیر صورت گرفته، شهرداری‌ها، وزارت کشور و سازمان حفاظت محیط زیست، همچنین آموزش و پرورش نیز از طریق کارگروه‌های مشترک در این زمینه همکاری کرده و سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری از جمله نهادهای موثر همکار در این زمینه خواهد بود.
امروز در موضوع مدیریت پسماند چهار محور شامل: «ارزیابی زیست محیطی زباله سوزها، مراکز کمپوست و پسماند»،«حمایت دولت، شهرداری ها، شوراها و دهیاری‌ها»،«اصلاح فرهنگ با مشارکت مردم »و «پیشبرد برنامه‌های مدیریت پسماند با نگاه اقتصادی» نقش کلیدی دارند."