لزوم ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری در صنعت بازیافت

شنبه 01 اسفند 1394 ساعت 03:21
لزوم ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری در صنعت بازیافت
عضو شورای شهر کرج گفت: امروز در کشورهای پیشرفته و در حال توسعه، به زباله به عنوان یک ثروت ملی نگاه می‌شود و باید این طرز نگاه در مردم کشور ما نیز نهادینه شود.


به گزارش پسماند ایرانبه نقل از روابط عمومی شهرداری کرج، امیرحسام عباسی اظهار داشت: ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری در صنعت بازیافت سبب می‌شود ضمن جلوگیری از اتلاف سرمایه‌های ملی که هر ساله دولت برای جمع‌آوری و بازیافت زباله‌ها هزینه می‌کند، برای مردم نیز منبع درآمد ایجاد شود.
عضو شورای اسلامی شهر کرج افزود: امروز به دلیل افزایش جمعیت و تولید محصولات شیمیایی گوناگون و نیاز روزافزون انسان‌ها در مصرف این مواد، حجم زیادی از زباله و پسماند تولید می‌شود که برای محیط زیست یک تهدید جدی به شمار می‌رود. وی آموزش و فرهنگ‌سازی به مردم را امری مهم در حوزه تفکیک زباله دانست و ضمن تاکید بر استفاده از روش‌های علمی و تکنولوژی‌های پیشرفته در صنعت بازیافت، اضافه کرد: نکته مهم در این خصوص فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای سرمایه‌گذاری در این حوزه است.
عباسی گفت: اعطای تسهیلات کم بهره و اعمال برخی معافیت‌های مالیاتی می‌تواند مشوق بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در صنعت بازیافت کشور باشد.
وی با اشاره به ظرفیت‌های حوزه پسماند و تفکیک زباله گفت: لازم است برای جلب مشارکت‌های مردمی و بخش خصوصی به این حوزه فرصت‌های سرمایه‌گذاری تدوین شود.
این مسئول، اتخاذ تدابیر لازم برای مدیریت پسماند را ضروری دانست و آن را یکی از وظایف شهرداری‌ها خواند و تاکید کرد: تفکیک زباله از مبدأ می‌تواند در بازیافت بیشتر و بهتر مواد و دفع اصولی آنها موثر باشد.
عباسی تصریح کرد: مدیریت جامع و کامل در حوزه پسماندها و بازیافت زباله می‌تواند در توسعه پایدار شهرها نقش کلیدی داشته باشد که در این زمینه آموزش و فرهنگ‌سازی در جامعه ضروری است.