طراحی و ساخت سیستم بازیافت پساب حوضچه های سرباره

دوشنبه 03 اسفند 1394 ساعت 00:36
طراحی و ساخت سیستم بازیافت پساب حوضچه های سرباره
با راه اندازی سامانه بازيافت پساب حوضچه هاي سرباره در فولاد مبارکه بر کاهش مصرف آب و انرژي، صرفه جويي سه و نيم ميليارد ريالي براي شرکت حاصل شد.


به گزارش پسماند ایران به نقل از روابط عمومی فولاد مبارکه اصفهان مصرف آب برای خنک کاري سرباره مذاب درحوضچه هاي سرباره با مصرف حدود 560.000 متر مکعب در سال موجب تحميل هزينه هاي بالايي به شرکت فولاد مبارکه مي شود که با اجراي اين طرح ضمن قطع کامل مصرف آب صنعتي و کاهش چشمگير مصرف آبهاي برگشتي و همچنين کاهش هزينه هاي جانبي و امکان خنک کاري بهتر و تاثير بر کاهش موارد انفجار در حوضچه هاي سرباره و به طبع آن کاهش آسيب به مکانيزمهاي تخريب و بارگيري و سرعت بخشي به عمليات حمل سرباره سرد را به همراه داشت.
اين طرح در قالب کارگروه کاهش مصرف انرژي شکل گرفت و پس از مطالعات اوليه، تهيه طرح و نقشه مهندسي توسط تيم کارشناسي داخلي و مشاورين شرکت فولاد مبارکه صورت پذيرفت و با استفاده از ظرفیتهای داخلي و قراردادهاي مربوطه، کليه مراحل شامل طراحي، ساخت و راه اندازي طرح در کمتر از 9 ماه با موفقيت به پايان رسيد.
رئيس حمل و فراوري سرباره با اشاره به صرفه جويي حاصل از اين طرح گفت: در اجراي اين طرح به طور مستقيم صرفه جويي معادل سه و نيم ميليارد ريال حاصل از کاهش هزينه هاي مصرف آب صنعتي براي يک سال حاصل شد .