نقش تکنولوژی های نوین در مدیریت زباله های شهری بررسی شد

دوشنبه 03 اسفند 1394 ساعت 11:37
نقش تکنولوژی های نوین در مدیریت زباله های شهری بررسی شد
با حضور شرکت ایتالیایی اکولوژی، نقش تکنولوژی های نوین در مدیریت پسماندهای شهری در کرج مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


به گزارش پسماند ایران به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، قائم مقام معاون خدمات شهر شهرداری کرج در نشستی که با حضور نمایندگان شرکت ایتالیایی اکولوژی در محل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج برگزار شد، ضمن خوشامدگویی به نمایندگان شرکت ایتالیایی و با تاکید بر ارتقاء سطح کیفی خدمت رسانی به شهروندان، پایش امور محیط زیست در مدیریت شهری را از ضروریات دانست و افزود: مدیریت شهری کرج افزایش کیفیت خدمات به شهروندان و توجه به محیط زیست را در اولویت عملکرد خود قرار داده است.
اصغر نصیری با مهم ارزیابی کردن مطالعات کارشناسی قبل از اجرای هر پروژه به جمعیت دو میلیون نفری شهر کرج اشاره کرد و کفت: با توجه به اینکه هر 24 ساعت هزار تن زباله انگی از سطح شهر جمع آوری می شود، ضروری است فرهنگسازی شود تا شهروندان تولید زباله های خود را به حداقل برسانند.
این مسئول استفاده از تکنولوژی های نوین در مدیریت پسماندهای شهری را مطلوب ذکر و عنوان کرد: استفاده از این تکنولوژی ها در کنار فرهنگ سازی تفکیک زباله از مبدا و کاهش تولید زباله ها نقش خود را نشان می دهد.
شایان ذکر است، شرکت ایتالیایی اکولوژی متخصص تولید انرژی های تجدید پذیر و مدیریت پسماندهای شهری است که در نشستی با قائم مقام معاون خدمات شهر و مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند با ارائه محصولات خود، پیشنهاد استفاده از این محصولات در کرج را به شهرداری این کلانشهر کرد.
مدیریت شیرابه، پساب، زباله و تسطیح زمین های آلوده از جمله عملکردهای شرکت اکولوژی است؛ نماینده این شرکت کلیپی از ساخت سطل های زباله مکانیزه و جمع آوری مکانیزه پسماندها را نمایش داد و در تشریح عملکرد خود و نحوه مشارکت با شهرداری ها گفت: نحوه مشارکت بدین صورت است که ابتدا مطالعات کارشناسی در خصوص منطقه مورد نظر انجام می شود سپس اقدامات لازم با توجه به مطالعات انجام شده، اجرا می شود.
وی مزایای استفاده از محصولات شرکت اکولوژی را حفاظت از محیط زیست و کمک به اقتصاد سازمان نام برد و افزود: در محل نصب سطل های تولیدی توسط این شرکت مخازنی در زیر زمین تعبیه می شود که این مخازن با حجم بالای خود تعداد دفعات جمع آوری زباله را کاهش می دهد که این موضوع کمک شایانی به اقتصاد مدیریت شهری کرج می کند.
در ادامه نهاد های حاضر در جلسه اعم از مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج، قائم مقام معاونت خدمات شهری، مدیر کل محیط زیست استان البرز و مدیر کل استانداری آمادگی خود را در ادامه مذاکرات، انجام مطالعات کارشناسی و مطرح شدن موضوع استفاده از تکنولوژی های نوین در مدیریت زباله ها در کارگروه مدیریت پسماند اعلام کردند.