اولین جشنواره پیامکی شهروندان تهرانی به پایان رسید

سه شنبه 04 اسفند 1394 ساعت 11:39
اولین جشنواره پیامکی شهروندان تهرانی به پایان رسید
اولین جشنواره مسابقه پیامکی ویژه شهروندان تهرانی که با محوریت آسمان آبی، زمین پاک از سوی شهرداری منطقه 11 برگزار شده بود.


به گزارش پسماند ایران، نخستین مرحله این جشنواره از سوی معاونت برنامه ریزی و توسعه شهری منطقه 11 با هدف ترغیب شهروندان به حمایت از "کمپین آسمان آبی ، زمین آبی " در مهر ماه سال جاری برگزار و با استقبال بیش از 4هزار نفر از شهروندان و دانش آموزان تهرانی روبه رو شد.
نصراله آبادیان شهردار منطقه 11 در مراسم قرعه کشی و اهدای جوایز جشنواره پیامکی، برگزاری مسابقات با موضوعات متنوع که توجه عموم مردم را به رویکرد مهم مدیریت شهری در موضوعات تفکیک پسماند از مبدأ و خط سفید جلب می کند ؛ اقدامی اثر بخش دانست که می تواند با اجراهای دوره ای خود در فرهنگسازی و ایجاد بستر مناسب و شکل گیری مستمر رفتارهای مثبت شهروندی حائز اهمیت باشد.
به گفته آبادیان ارتقای سطح آگاهی شهروندان درموضوعات زیست محیطی و نیز انضباط ترافیکی، بسیاری از معضلات کلان شهر تهران را حل می کند و در صورت مشارکت همگانی مردم برای تفکیک پسماند از مبدأ ضمن جلوگیری از اتلاف هزینه و انرژی برای بازیافت مجدد ؛ آلودگی های زیست محیطی ناشی از انباشت زباله بر روی زمین کاهش خواهد یافت .
شهردار منطقه 11 توجه به خط سفید و انضباط ترافیکی را برای زندگی در شهر تهران اولویت دیگر مدیریت شهری عنوان کرد و افزود: هیاهوی زندگی در شهری به وسعت تهران، ترافیک، اتلاف وقت، آشفتگی روانی، تصادفات و آسیب های جسمی ناشی از تنفس هوای آلوده را به همراه دارد که می توان با نظم در رانندگی و حرکت بین خطوط معابر شهری را برای تردد آسان تمام خودروها مهیا کرد.
او ضمن اشاره به اقدامات انجام شده برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی که در بخش مرکزی شهر تهران با توجه به وجود راسته های تجاری متعدد و قرار گرفتن در مسیر بازار تهران؛ خدمات قابل توجهی در حال ارائه به شهروندان است ؛از شهروندان خواست تا از این امکانات بهره مند شوند.
بر اساس این گزارش به همین منظور معاونت برنامه ریزی و توسعه شهری منطقه 11 به منظور ارتقاء سطح آگاهی شهروندان در مهر ماه سال جاری اقدام به برگزاری مسابقات دوره ای با عنوان "جشنواره پیامکی" با موضوعات متنوع کرد که جشنواره شماره یک با رویکرد "آسمان آبی، زمین پاک" برگزار و بیش از 4هزار شهروند تهرانی در آن شرکت کردند که 3520نفر به سوالات مطرح شده پاسخ صحیح دادند و از بین این افراد 11نفر در مراسم قرعه کشی برنده نخستین دوره این مسابقات شدند. این جشنواره که بیشترین مخاطبین آن دانش آموزان تهرانی بودند با طرح سوالاتی به صورت مسابقه پیامکی با محوریت کمپین آسمان آبی ، زمین پاک طراحی شد که برندگان طی مراسمی که با حضور شهردار منطقه 11 ، معاونین و شهروندان منطقه در پردیس سینمایی رازی برگزار شد؛ جوایر خود را شامل تلفن همراه ، تبلت و دستگاه پلی استیشن دریافت کردند.

 

منبع : خبرگزاری مهر