سمن ها باید مسائل شهری را پیگیری کنند

چهارشنبه 05 اسفند 1394 ساعت 01:53
سمن ها باید مسائل شهری را پیگیری کنند

رئیس کنگره حقوق و تکالیف شهروندی گفت: سمن‌ها NGOها باید مسائل شهری را پیگیری کنند.


به گزارش پسماند ایران، عادل مزاری رئیس کنگره حقوق و تکالیف شهروندی در نشست رونمایی از کتاب راهکارهای مشارکت مردم در مدیریت شهری که عصر امروز در معاونت اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران برگزار شد، گفت: چند هفته پیش به دیدار پرفسور پارسا سرطان شناس بزرگ ایرانی رفته بودم. او با اشاره به سونامی سرطان در ایران گفت بیش از ۷۰۰ هزار سرطانی در ایران داریم که مهمترین دلیل آن آلودگی هوا، آلودگی صوتی، سوءتغذیه و تغذیه بد و از همه مهمتر استرس است.
وی گفت: اینها نشان می دهد کشور ما نیاز به تغییراتی دارد و مردم ما نیازمند آموزش های جدی است.
مزاری افزود: در دنیا هیچ گاه و هیچ جا دولت ها موفق نبودند بلکه هر کجا مردم پای کار آمدند شاهد موفقیت بودیم. رئیس کنگره حقوق و تکالیف شهروندی افزود: نیویورک بیش از ۲ هزار موسسه خیریه ثبت شده دارد. این خیریه ها و سمن ها هستند که مسائل را پیگیری می کنند.
مزاری گفت: ما اولین کشور دنیا در بحث از بین بردن خاک هستیم. در بحث محیط زیست با مشکلات جدی روبرو هستیم. روزی ۸ هزار تن زباله تولید می کنیم اینها به خاطر عدم آموزش شهروندی است.
وی تاکید کرد: اگر بخواهیم مشکلات حل شود باید از مردم مشارکت بگیریم و این با بخشنامه و دستور عملیاتی نمی شود. رئیس کنگره حقوق و تکالیف شهروندی اضافه کرد: این روها بحث شورایاری ها و سراهای محله بسیار جدی است، افزود: با تجربه موفق این نوع مدیریت که با مشارکت مردم صورت می گیرد شاهد فراگیر شدن آن در کشور هستیم.
مزاری با اشاره به کتاب راهکارهای مشارکت مردم در مدیریت شهری نیز گفت: امیدوارم محتوای این کتاب که راهکارهای مشارکت در شهر است، بین مردم نهادینه شود و مطمئن باشید پشت هر کاری که تلاش و برنامه ریزی باشد به نتیجه می رسیم.