افزایش سگ‌ها به دلیل برگزار نشدن کارگروه مدیریت پسماند همدان

چهارشنبه 05 اسفند 1394 ساعت 11:58
افزایش سگ‌ها به دلیل برگزار نشدن کارگروه مدیریت پسماند همدان
‌مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: افزایش سگ‌های بی‌سرپرست حاصل برگزار نشدن 8 سال کارگروه مدیریت پسماند در استان است.


به گزارش پسماند ایران، "محمدرضا محمدی" صبح چهارشنبه 5 اسفند در جلسه کمیسیون خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک، محیط زیست و بهداشت شورای اسلامی شهر همدان، با بیان اینکه در حوزه نگهداری از سگ‌های بی‌سرپرست غفلت فراگیر عمومی ایجاد شده است، تصریح کرد: باید توجه داشت در کنترل جمعیت سگ‌ها نباید احساسی برخورد کرد، چراکه با کشتن آنها زمینه کنترل جمعیت سگ‌ها فراهم نمی‌شود.
وی نتیجه برگزار نشدن 8 سال کارگروه مدیریت پسماند را افزایش سگ‌های بی‌سرپرست دانست و اظهار کرد: در حال حاضر در حال پیگیری و نظم دادن به این موضوع هستیم.
محمدی با اشاره به اینکه در کنترل جمعیت سگ‌ها نباید احساسی برخورد کرد، ادامه داد: در کنترل این جمعیت باید آمیزه‌ای از روش‌های علمی، ملاحظات اجرایی و فعالیت‌هایی به‌دور از احساسات شخصی به کار برد.
‌مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان با اشاره به اینکه درصدد تشکیل کارگروهی برای نگهداری از این سگ‌ها هستیم، عنوان کرد: برای انجام این کار باید طرح جامعی وجود داشته باشد و از همگی دستگاه‌ها اجرایی مرتبط در این حوزه بهره جست، بنابراین نباید به مسکن‌های مقطعی اکتفا کرد.
وی در ادامه نیز گفت: در زمینه استفاده از سمن‌ها و ظرفیت گروه‌های مردم نهاد در مرحله گذار هستیم.
وی با بیان اینکه از اصلی‌ترین فعالیت‌های صورت گرفته در محیط زیست استان توجه به ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد بوده است، اظهار کرد: غفلت کردن از این ظرفیت با توجه به محدودیت‌های اعتباری کنونی به صرفه و صلاح نیست.
‌مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان، فرهنگ‌سازی و سرمایه‌گذاری در مدیریت شهری را از جمله حقوق آیندگان دانست و تصریح کرد: بسیاری از هزینه‌های کنونی به علت نبود فرهنگ‌سازی در گذشته صورت می‌گیرد.
محمدی رسالت اصلی حفاظت از محیط زیست را مهار و کنترل آلودگی دانست و افزود: با توجه به اینکه 70 درصد جمعیت انسانی در شهرها متمرکز شده‌اند، بنابراین میزان آلودگی نیز بیشتر در این محیط‌ها خواهد بود.
وی خواستار ایجاد تعامل بیشتر با مدیریت خدمات شهری شد و ادامه داد: مدیریت شهری و محیط‌زیست اشتراکات کاری بسیاری باهم دارند، بنابراین برای عملیاتی کردن آنها باید از ظرفیت‌های یکدیگر به خوبی بهره ببرند.
‌مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان، از ایجاد زمینه‌های لازم برای استفاده از برند "شهر سبز و شهر پایدار" برای استان همدان خبر داد و تصریح کرد: استفاده از این برند برای شهر همدان مستلزم همکاری و تعامل بیشتر محیط زیست و خدمات شهری شهرداری همدان است و نباید در حد یک تفاهم‌نامه بین دو اداره باقی بماند.
وی برای ایجاد این تعامل با خدمات شهری شهرداری، از شورای شهر خواست تا جلسات مشترکی بین این دو نهاد برگزار شود.

 

منبع : ایسنا